03:56:45 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2025-02-19 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-19 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-16 Ordinarie utdelning SPEQT 0.00 SEK
2024-05-15 Årsstämma 2024
2024-05-14 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-04-10 Extra Bolagsstämma 2023
2024-02-29 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-09 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-24 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-17 Ordinarie utdelning SPEQT 6.83 SEK
2023-05-16 Årsstämma 2023
2023-05-11 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-16 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-10 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-24 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-09 Split SPEQT 10:1
2022-05-27 Ordinarie utdelning SPEQT 4.80 SEK
2022-05-25 Årsstämma 2022
2022-05-05 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-23 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-11 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-24 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-19 Ordinarie utdelning SPEQT 0.00 SEK
2021-05-18 Årsstämma 2021
2021-05-12 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-23 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-17 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-25 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-19 Ordinarie utdelning SPEQT 0.00 SEK
2020-05-18 Årsstämma 2020
2020-05-14 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-27 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-14 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-22 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-08-13 Extra Bolagsstämma 2019
2019-05-16 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-14 Ordinarie utdelning SPEQT 0.00 SEK
2019-05-13 Årsstämma 2019
2019-02-14 Bokslutskommuniké 2018
2018-12-07 Extra Bolagsstämma 2018
2018-11-08 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-16 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-17 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-05-08 Årsstämma 2018
2018-04-27 Ordinarie utdelning SPEQT 0.00 SEK
2018-02-16 Bokslutskommuniké 2017
2018-02-13 Extra Bolagsstämma 2017
2017-11-10 Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-18 Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-12 Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-05-02 Ordinarie utdelning SPEQT 0.00 SEK
2017-04-28 Årsstämma 2017
2017-02-24 Bokslutskommuniké 2016
2016-11-25 Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-08-26 Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-06-16 Ordinarie utdelning SPEQT 0.00 SEK
2016-06-15 Årsstämma 2016
2016-05-27 Kvartalsrapport 2016-Q1
2016-02-26 Bokslutskommuniké 2015
2015-11-27 Kvartalsrapport 2015-Q3
2015-11-09 Extra Bolagsstämma 2015
2015-08-28 Kvartalsrapport 2015-Q2
2015-06-16 Ordinarie utdelning SPEQT 0.00 SEK
2015-06-15 Årsstämma 2015
2015-05-29 Kvartalsrapport 2015-Q1
2015-02-27 Bokslutskommuniké 2014
2014-12-29 Extra Bolagsstämma 2014
2014-11-28 Analytiker möte 2014
2014-11-28 Kvartalsrapport 2014-Q3
2014-08-29 15-9 2014
2014-08-29 Kvartalsrapport 2014-Q2
2014-05-28 Ordinarie utdelning SPEQT 0.00 SEK
2014-05-27 Kvartalsrapport 2014-Q1
2014-05-27 Årsstämma 2014
2014-02-28 Bokslutskommuniké 2013
2013-11-29 Kvartalsrapport 2013-Q3
2013-10-24 Extra Bolagsstämma 2013
2013-08-30 Kvartalsrapport 2013-Q2
2013-05-31 Kvartalsrapport 2013-Q1
2013-05-31 Ordinarie utdelning SPEQT 0.00 SEK
2013-05-30 Årsstämma 2013
2013-02-28 Bokslutskommuniké 2012
2012-11-29 Kvartalsrapport 2012-Q3
2012-08-30 Kvartalsrapport 2012-Q2
2012-06-04 Ordinarie utdelning SPEQT 0.00 SEK
2012-06-01 Årsstämma 2012
2012-05-31 Kvartalsrapport 2012-Q1
2012-02-23 Bokslutskommuniké 2011
2011-11-18 Kvartalsrapport 2011-Q3
2011-10-12 Extra Bolagsstämma 2011
2011-08-31 Kvartalsrapport 2011-Q2
2011-05-30 Kvartalsrapport 2011-Q1
2011-05-30 Årsstämma 2011
2011-05-12 Bokslutskommuniké 2010
2010-05-25 Kvartalsrapport 2010-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Speqta är ett adtech bolag som ger onlineannonsörer möjlighet att hantera sin marknadsföring med hjälp av data och AI. Bolagets primära SaaS-tjänst, BrightBid, är ett onlineverktyg som ger kunder möjlighet att hantera resultat och oberoende överbrygga olika annonsplattformar. Bolaget har en historik av prestationsbaserad marknadsföring, och gick tidigare under namnet Mytaste. Verksamheten drivs globalt och huvudkontoret är i Stockholm, Sverige.
2023-09-25 13:00:00

[image]

Speqta AB (publ) ("Speqta"), en ledande leverantör av SaaS-lösningar för onlineannonsering, lanserar en ny kraftfull funktionalitet som är utformad för att stärka e-handelsföretag, via sin plattform Bidbrain*. Denna innovativa funktion gör det möjligt för e-handlare att få en inblick hur deras prissättning mot konkurrenterna påverkar sin annonsering, vilket gör det möjligt för dem att optimera sina strategier för förbättrad prestanda.

I september lanserade Bidbrain* en funktionalitet som ger kunderna möjlighet att mäta hur deras produktpriser ligger till i förhållande till konkurrenternas, tillsammans med andra viktiga nyckeltal för Google Shopping.

Prisinsikter tillsammans med budgivningsprestanda

Denna banbrytande funktion ger användarna en omfattande rapport som visar deras aktuella produktpriser tillsammans med de bästa priserna som finns på konkurrenternas webbplatser, komplett med ett jämförelsemått som indikerar om priset är lägre eller högre. Bidbrain har tidigare rapporterat om sin studie (https://brightbid.com/blog/4-ways-to-compare-google-shopping-prices-of-competitors/) som visar att om priserna är upp till 10% dyrare än konkurrenternas, så halveras konverteringsgraden.

Bidbrains AI-budkampanjer för Google Shopping kommer nu automatiskt att använda prisedata och utnyttja förhållandet mellan priskonkurrens och konverteringsfrekvens för att optimera budstrategier för användare.

Uppdateringar och insikter i realtid tack vare flera datakällor

För att förse användarna med den mest omfattande och korrekta prisdatan har Bidbrain samarbetat med olika dataleverantörer utöver att hämta data från Google Merchant Center. Denna omfattande datatäckning säkerställer att ett brett utbud av produkter kan utvärderas effektivt.

Prisdatan uppdateras dagligen, vilket gör det möjligt för Bidbrain-användare att få insikter i realtid om hur deras produktpriser korrelerar med annonsernas prestation, inklusive konverteringsfrekvenser. Genom att utnyttja data kan kunderna strategiskt allokera sina budgetar till produkter med konkurrenskraftiga priser och högre förväntade konverteringsgrader. Dessutom finns det planer på att automatisera denna process ytterligare inom Bidbrain-verktyget, vilket förbättrar effektiviteten och användarvänligheten.

Global tillgänglighet

Prisdatan är tillgängliga för följande länder: USA, Storbritannien, Sverige, Danmark, Norge och Tyskland. För att få tillgång till denna funktion behöver kunderna GTIN-nummer (Global Trade Item Number) för sina produkter.

Pontus Wiehager, Chief Product Officer på Bidbrain och BrightBid, kommenterar:

"Vår nya prisfunktion ger e-handelsföretag ett kraftfullt verktyg för att fatta välgrundade prisbeslut och optimera sina annonsstrategier. Genom att sömlöst integrera denna funktion i Bidbrain är vi fast beslutna att ge våra kunder möjlighet att lyckas i det mycket konkurrensutsatta detaljhandelslandskapet online."

Gustav Westman, VD för Bidbrain och BrightBid kommenterar:

"Vi är besatta av att leverera bättre resultat för våra kunder. Prissättning är nyckeln för e-handlare, och denna release symboliserar denna besatthet. Vi bygger den oberoende plattformen för annonskostnadsspendering, och jag är stolt över teamet som gör det."

* Bidbrain kommer att integreras med tjänsten BrightBid för att kunna erbjuda kunderna både shopping- och textannonser i samma verktyg, för annonsering på både Google och Bing. För mer information om denna funktion och andra tjänster som erbjuds av Speqta, besök www.bidbrain.com och www.brightbid.com.

Kontakt

Fredrik Lindros

VD, Speqta AB (publ)

fredrik.lindros@speqta.com

+46 723 10 66 66

www.speqta.com

Om Speqta

Speqta är ett adtech-bolag som erbjuder trafikgenererande tjänster med hjälp av data och AI. Idag har Speqta tre produkter; affiliatenätverket Shopello, SaaS-tjänsten Bidbrain och SaaS-tjänsten BrightBid. Speqta är listat på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm under namnet "speqt". Redeye AB är bolagets Certified Adviser.