Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | Nordic SME Sweden |
Sektor | Sällanköp |
Industri | Gaming |
[logo_svart_vitbg.jpg]
PRESSMEDDELANDE
2024-08-06
Star Vault uppdaterar runt Mortal Online 2 - fortsatt stark tillströmning av aktiva spelare
Ny uppskattad funktionalitet som adderas på månadsbasis och draghjälp från spelinfluensers som aktivt spelar och streamar spelet, bedöms vara de bidragande orsakerna till att basen av prenumeranter i spelet fortsätter att öka. Bättre användarbetyg och positiv feedback från spelarna är också bidragande till den fortsatt positiva trenden. Värt att notera är att Star Vault inte betalar spelinfluensers för att spela och streama Mortal Online 2. Detta kan naturligtvis komma att ändras genom framtida marknadskampanjer för att öka användarbasen.
Star Vaults VD, Henrik Nyström, ger nedanstående detaljerade uppdatering:
Unreal Engine 5
UE5 är en viktig milstolpe för Star Vault eftersom spelmotorn framtidssäkrar spelet och ger oss färre restriktioner i vårt ambitiösa sandbox MMORPG. Sedan april månad i år har vi återgått till en frekvent uppdateringscykel med spännande nya funktioner ungefär en gång i månaden, vilket har bidragit till att öka både spelaraktiviteten och antalet aktiva spelare.
Uppdateringar & expansioner
I juli, precis före semesterperioden, släppte vi en stor och viktig expansion som introducerade långsiktig karaktärsutveckling, vilket har mottagits mycket positivt av våra spelare. Denna expansion har bidragit till att flera spelare har återvänt till spelet, samtidigt som nya spelare har upptäckt det och nu har mer att göra i spelet. Tidigare klagomål om brist på innehåll har adresserats, vilket syns i de goda betyg och den positiva feedback vi har fått. Vårt "masterysystem", där spelare kan nå nivå 1000, har blivit en stor hit och erbjuder långsiktiga mål som håller spelarna engagerade. Det beräknas ta flera år för den första spelaren att nå nivå 1000, vilket är ett tecken på systemets djup och komplexitet.
Balans & PvP
Vi har säkerställt att det nya systemet inte påverkar PvP-balansen, vilket är kritiskt för vårt spel. Våra spelare kan fortfarande konkurrera rättvist, vilket är en av de viktigaste aspekterna. Vi vill även att nya spelare som hittar MO2 känner att dom kan delta och bidra i spelarkonflikter utan att dom ska behöva månader för kunna delta, vilket man oftast behöver i mer traditionella MMORPG-spel.
Marknadsaktiviteter & synlighet
Vi har inlett flera marknadsaktiviteter för att öka spelets synlighet och attrahera nya spelare. Traditionell marknadsföring har visat sig vara mindre effektiv, så vi har använt specifikt riktade strategier. Vissa av dessa metoder har visat sig vara mycket framgångsrika, medan andra inte har passat lika bra för MO2. Vi kommer fortsätta att utforska nya metoder och förfina de som fungerar bäst.
Influensers & streamers
Vi har sett en ökning av influensers som aktivt spelar och streamar spelet, vilket har lett till en snabb tillströmning av spelare. Det är glädjande att se en av världens största streamers, "summit1g", spela och streama under några timmar, vilket lockade många nya intresserade spelare.
Framtida marknadsaktiviteter
Vi har en uppsättning planerade marknadsaktiviteter som vi är övertygade om kommer att öka antalet spelare de kommande månaderna. Hela teamet är nu tillbaka och laddade efter semestertider och vi ser fram emot att implementera och följa upp dessa planer.
Stärkt marknadsposition
MO2 har blivit allt bättre med varje patch och antalet spelare fortsätter att öka. Innan uppdateringen till UE5 ansåg en stor del av spelarna att spelet inte var värt en prenumeration men nu bekräftar de flesta att det är värt det, tack vare förbättrad funktionalitet och omfattande innehåll. Varje patch lägger till ytterligare innehåll som når en bredare publik, vilket fortsätter att stärka spelets position på marknaden.
Världsledande teknologi
Vi är stolta över vad vårt sammansvetsade team har åstadkommit under de senaste åren med att ta MO2 till nästa nivå som ett unikt sandbox MMORPG med en banbrytande server meshingteknologi. Vår serverstruktur, som möjliggör en sömlös värld där alla kan spela tillsammans utan laddningstider och instanser, gör vårt MMORPG unikt och världsledande inom denna teknologi. Vi ser fram emot att fortsätta utveckla och förbättra spelet.
Henrik Nyström,
VD Star Vault AB
För ytterligare information kontakta:
Henrik Nyström, styrelseledamot och VD
E-post:ir@starvault.se
Hemsida:www.starvault.se