Bifogade filer
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | Spotlight |
Sektor | Telekom & Media |
Industri | Media |
Nordens största skokedja, Eurosko, ingick avtal med Streamify AB (härefter "Streamify") i januari 2023. Sedan dess har de genomfört sändningar av liveshopping, producerade för och marknadsförda mot den norska marknaden. Nu tar Eurosko formatet vidare till Sverige och man väljer åter igen att signera avtal med Streamify.
Eurosko är Norges och Nordens största skokedja med 231 butiker i Norge, 44 butiker i Sverige samt e-handel. Syftet med satsningen på liveshopping på den norska marknaden var att kunna nyttja butikernas kompetens och service och införa dessa i den digitala sfären.
När det ursprungliga avtalet tecknades i början av 2023 sa Hanne Løken Olsen, CMO Eurosko: "Vi ser att kundgruppen gillar formatet video och live. Vi vill vara innovativa med att utbilda kunderna inför mötet och visa våra produkter i ytterligare dimensioner."
Nu väljer man alltså att introducera konceptet även till den svenska marknaden. Sändningen kommer att vara densamma i båda länder, men med svensk chattmoderator för tittare i Sverige. Dessutom kommer en svensk programledare att medverka i vissa sändningar.
Det är glädjande att följa Euroskos framgångsrika resa med upplevelsebaserad shopping som nu lanseras på ytterligare en marknad. Att växa med våra kunder är strategiskt viktigt för att utvidga vår affär och stärka förutsättningarna för långsiktiga kundrelationer, säger Johan Klitkou, vd Streamify.
Avtalet utökas med en extra licens med möjlighet till förlängning och innebär en SaaS-intäkt för Bolaget.