Söndag 22 December | 09:36:35 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kalender

Tid*
2024-11-30 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-21 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-07-26 - 15-6 2024
2024-07-01 - X-dag ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2024-06-30 - Årsstämma
2024-05-31 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-26 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-30 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-11-06 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-08-21 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-07-31 - X-dag ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2023-06-30 - Årsstämma
2023-04-28 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-01-11 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-07 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-08-17 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-23 - X-dag ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2022-05-20 - Årsstämma
2022-04-28 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-12-15 - Extra Bolagsstämma 2021
2021-10-28 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-31 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-21 - X-dag ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2021-05-20 - Årsstämma
2021-04-28 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-25 - Bokslutskommuniké 2020

Beskrivning

LandSverige
ListaSpotlight
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
Streamify är verksamt inom IT- branschen. Bolaget har utvecklat en digital SaaS-plattform som kombinerar livestreaming och E-commerce i samma plattform. Tjänsterna används för att livestreama konserter och större evenemang. Bolaget innehar flera samarbetspartners inom sport- och musikbranschen. Störst verksamhet återfinns runtom den nordiska hemmamarknaden. Huvudkontoret ligger i Östersund.
2023-09-29 14:00:00

Nordens största skokedja, Eurosko, ingick avtal med Streamify AB (härefter "Streamify") i januari 2023. Sedan dess har de genomfört sändningar av liveshopping, producerade för och marknadsförda mot den norska marknaden. Nu tar Eurosko formatet vidare till Sverige och man väljer åter igen att signera avtal med Streamify.

Eurosko är Norges och Nordens största skokedja med 231 butiker i Norge, 44 butiker i Sverige samt e-handel. Syftet med satsningen på liveshopping på den norska marknaden var att kunna nyttja butikernas kompetens och service och införa dessa i den digitala sfären.

När det ursprungliga avtalet tecknades i början av 2023 sa Hanne Løken Olsen, CMO Eurosko: "Vi ser att kundgruppen gillar formatet video och live. Vi vill vara innovativa med att utbilda kunderna inför mötet och visa våra produkter i ytterligare dimensioner."

Nu väljer man alltså att introducera konceptet även till den svenska marknaden. Sändningen kommer att vara densamma i båda länder, men med svensk chattmoderator för tittare i Sverige. Dessutom kommer en svensk programledare att medverka i vissa sändningar.

Det är glädjande att följa Euroskos framgångsrika resa med upplevelsebaserad shopping som nu lanseras på ytterligare en marknad. Att växa med våra kunder är strategiskt viktigt för att utvidga vår affär och stärka förutsättningarna för långsiktiga kundrelationer, säger Johan Klitkou, vd Streamify.

Avtalet utökas med en extra licens med möjlighet till förlängning och innebär en SaaS-intäkt för Bolaget.