Söndag 22 December | 09:11:55 Europe / Stockholm

Kalender

Tid*
2024-11-30 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-21 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-07-26 - 15-6 2024
2024-07-01 - X-dag ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2024-06-30 - Årsstämma
2024-05-31 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-26 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-30 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-11-06 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-08-21 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-07-31 - X-dag ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2023-06-30 - Årsstämma
2023-04-28 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-01-11 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-07 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-08-17 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-23 - X-dag ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2022-05-20 - Årsstämma
2022-04-28 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-12-15 - Extra Bolagsstämma 2021
2021-10-28 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-31 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-21 - X-dag ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2021-05-20 - Årsstämma
2021-04-28 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-25 - Bokslutskommuniké 2020

Beskrivning

LandSverige
ListaSpotlight
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
Streamify är verksamt inom IT- branschen. Bolaget har utvecklat en digital SaaS-plattform som kombinerar livestreaming och E-commerce i samma plattform. Tjänsterna används för att livestreama konserter och större evenemang. Bolaget innehar flera samarbetspartners inom sport- och musikbranschen. Störst verksamhet återfinns runtom den nordiska hemmamarknaden. Huvudkontoret ligger i Östersund.
2023-12-20 12:43:38

Live shopping-bolaget Streamify har under det fjärde kvartalet 2023 slutit flertalet strategiska partnerskap samt framgångsrikt genomfört en riktad emission av aktier. Här kommer en lägesuppdatering om vad det innebär för bolaget och dess affärsplan för 2024.

I Kina växer marknaden live för shopping som mest och beräknas uppgå till 20 % av all ehandel under 2023. Nyligen har det slagits ett rekord, då streamern Zheng Xiang Xiang som blivit viral genom att endast exponera varor i 3 sekunder, sålde varor för över 100 miljoner yuan (cirka 140 miljoner SEK) under en vecka på plattformen Douyin.

Även utanför Asien ökar video commerce-segmentet kraftigt. För att fullt ut kapitalisera på Streamifys potential som en betydande aktör i denna utveckling och expandera kraftigt på en global skala har bolaget fokuserat på att etablera partnerskap med företag som redan har betydande kundbaser och avancerade tekniska plattformar - men saknar live shopping som en del av sitt erbjudande.

Två exempel på sådana samarbeten är SAS Institute som offentliggjordes den 2 oktober 2023, och samarbetet med Shopline som kommunicerades den 14 november 2023.

För Streamify innebär dessa samarbeten dels en validering av teknologiplattformen och dels stora affärsmöjligheter. I en videopresentation av bolaget som publiceras i samband med detta pressmeddelande lyfter VD Johan Klitkou fram ett räkneexempel att om endast 0,25% av deras kundbaser konverteras till Streamify-kunder, skulle det tiodubbla Streamifys MRR. 

Bolagets målsättning är att fortsätta växa i befintlig kostnadskostym och nå lönsamhet under 2024, för att sedan skala upp affären ytterligare.

Bolagspresentationen återfinns här: https://www.streamify.io/investors/streamify

Vi står väl positionerade i att kombinera de storskaliga trenderna e-handel och live streaming. Branschen har under flera år bevisat dess effektivitet och marknaden växer. Streamify erbjuder en kraftfull, användarvänlig och kostnadseffektiv plattform som passar medelstora företag och attraherar kompletterande teknologileverantörer, kommenterar vd Johan Klitkou.