Bifogade filer
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | Spotlight |
Sektor | Telekom & Media |
Industri | Media |
Asiens ledande e-handelsplattform, SHOPLINE, har som mål att nå nya marknadsandelar i Europa och i samband med detta har Streamify AB ("Streamify" eller "Bolaget") blivit en unik leverantör av liveshoppingplattform. SHOPLINE har över 500 000 kunder i Asien och mer än 300 miljoner USD i GMV per månad.
Partnerskapet öppnar upp stora marknadsandelar när Streamifys plattform för liveshopping, i form av en tilläggsmodul, erbjuds till SHOPLINE's befintliga kundsegement om 500 000 asiatiska, därtill framledes även europeiska, varumärken. Streamifys plattform kommer främst att marknadsföras mot SHOPLINE's Enterprise-kunder.
Sedan starten 2017 har Streamify verkat för en skalbar massmarknadsadoption av liveshopping. Streamifys app blir unik i SHOPLINE's erbjudande, och med denna automatiska gör-det-själv-lösning tar de två företagen betyande kliv mot att göra liveshopping lättillgängligt för fler. Som kommunicerats tidigare är Streamify's ambition att genomföra strategiska partnerskap för att positionera plattformen som en massmarknadsprodukt på ett kostnadseffektivt sätt.
- Genom partnerskapet med SHOPLINE når vi kunder i alla storlekar för att skapa kraftfulla shoppingupplevelser. Den självgående lösningen, som vi kommer att lansera inom kort, gör att våra team kan fortsätta fokusera på teknikutveckling och större varumärken och samtidigt erbjuda en kombination av vår liveshopping och SHOPLINE's förstklassiga e-handelsplattform. Det är dessutom helt naturligt för företag att söka efter ytterligare funktionalitet hos sin e-handelsleverantör, säger Johan Klitkou, vd Streamify.
SHOPLINE kan beskrivas som Asiens motsvarighet till Shopify eller Woocommerce, de nuvarande marknadsledarna i USA respektive Europa. SHOPLINE erbjuder en kostnadseffektiv, proprietär in house-lösning. Samarbetet med Streamify kommer i framtiden att resultera i gemensamma marknadsaktiviteter och erbjudanden samt bidra till ökad lönsamhet.
- SHOPLINE har rikligt med verktyg för social shopping och marknadsföring som gör det möjligt för handlare att verka effektivt online. Vi samarbetar exklusivt med appar som ligger steget före inom deras område. Därför har vi valt att linjera oss med Streamify, en "disruptive" och innovativ plattform som tillåter våra handlare att erbjuda engagerande och holistiskt innehåll till konsumenten. Vi har byggt en tätt bunden integration som gör att våra handlare kan dra nytta av Streamifys förmåga genom alla våra tjänster, säger David Meakin, Head of Partnerships and Solution Engineering.
Partnerskapet innebär en möjlighet för Streamify att erbjuda sin tjänst till SHOPLINE's ordinarie kundsegment såväl som nya kunder. Partnerna har inte ensamrätt till partnerskap och respektive plattform. Samarbetet möjliggörs med hjälp av brittiska live event-leverantören Red Dot Live och Marcus King.
Om Shopline
Med 500 000+ varumärken och över 2 000 anställda världen över är SHOPLINE ledande inom gränsöverskridande försäljning, betalningar, marknadsföring och logistik. Nyceklinvesterare grundades i Hong Kong 2013 och har hittills inkluderat San Francisco-baserade 500 Startups, Alibaba Hong Kong Entrepreneurs Fund, Singapore-baserade riskkapitalföretaget Golden Equator Capital och Hong Kong-baserade CDIB Capital.