Söndag 22 December | 09:06:37 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kalender

Tid*
2024-11-30 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-21 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-07-26 - 15-6 2024
2024-07-01 - X-dag ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2024-06-30 - Årsstämma
2024-05-31 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-26 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-30 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-11-06 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-08-21 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-07-31 - X-dag ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2023-06-30 - Årsstämma
2023-04-28 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-01-11 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-07 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-08-17 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-23 - X-dag ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2022-05-20 - Årsstämma
2022-04-28 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-12-15 - Extra Bolagsstämma 2021
2021-10-28 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-31 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-21 - X-dag ordinarie utdelning STREAM 0.00 SEK
2021-05-20 - Årsstämma
2021-04-28 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-25 - Bokslutskommuniké 2020

Beskrivning

LandSverige
ListaSpotlight
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
Streamify är verksamt inom IT- branschen. Bolaget har utvecklat en digital SaaS-plattform som kombinerar livestreaming och E-commerce i samma plattform. Tjänsterna används för att livestreama konserter och större evenemang. Bolaget innehar flera samarbetspartners inom sport- och musikbranschen. Störst verksamhet återfinns runtom den nordiska hemmamarknaden. Huvudkontoret ligger i Östersund.
2024-02-26 09:15:00

Streamify AB (härefter "Streamify" eller "Bolaget") lanserar ett nytt affärsområde inom retail media. Den nya tjänsten kompletterar kundernas liveshopping-satsning och möjliggör nya intäktsströmmar för såväl Bolaget som deras kunder. Först ut att addera erbjudandet inom retail media är ELLE Norge.

Skalar upp efter succén

ELLE Norge (https://www.elle.no/), om drivs av svenska United Influencers (https://unitedinfluencers.se/), har varit kund till Streamify sedan maj 2022. Sedan dess har ELLE Norge bland annat anordnat liveshopping-event tillsammans med Zalando, Love Lolita och Ferner Jacobsen. Nu fördjupas affärsrelationen med Streamify när ELLE Norge bli först ut med att addera den videospelare som är en del i det nya erbjudandet för retail media. Kaja Brændengen, Head of Business Development på ELLE Norge, kommenterar:

Vi har redan sett fantastiska resultat och engagemang kopplat till liveshopping, och nu implementerar vi Streamifys videospelare. Den ger oss möjlighet att skapa inspirerande branded content i större utsträckning samt rörlig reklam, vilket är intressant för oss och efterfrågas av våra kunder.

Mycket mer än liveshopping

Anledningen till att Streamify adderar ett nytt affärsområde är att bredda engagemanget och skapa avsevärt många fler värden av liveshopping. Johan Klitkou, vd på Streamify, berättar:

Med erbjudandet inom retail media utvidgar vi begreppet liveshopping. Det underlättar för varumärken att nå ut med sitt content via återförsäljarna och bygger vår grundaffär starkare.

Lösning för återförsäljare

Streamifys nya lösning gör det möjligt för varumärken att skapa liveshopping-content som sedan streamas via återförsäljares eller digitala mediers webbplatser. Lösningen är optimal för återförsäljare som inte själva har resurser att jobba med liveshopping. Johan Klitkou igen:

Streamifys teknik möjliggör en ny intäktsström för både ELLE Norge och Streamify, via exponering av annonser i videoformat. Det här är en tilläggstjänst som kan anammas av fler ELLE-magasin, såväl som återförsäljare och digitala medier världen över, för att få ökad försäljning och stärkta kundrelationer.

ELLE International har idag 175 partners i 80 länder, vilka har licens att arbeta med ELLEs varumärke. De 45 ELLE-upplagorna läses av 21 miljoner människor världen över och varumärket ELLE når 175 miljoner läsare varje månad i digitala kanaler och sociala medier