Bifogade filer
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | Spotlight |
Sektor | Telekom & Media |
Industri | Media |
Streamify AB (härefter "Streamify" eller "Bolaget") lanserar ett nytt affärsområde inom retail media. Den nya tjänsten kompletterar kundernas liveshopping-satsning och möjliggör nya intäktsströmmar för såväl Bolaget som deras kunder. Först ut att addera erbjudandet inom retail media är ELLE Norge.
Skalar upp efter succén
ELLE Norge (https://www.elle.no/), om drivs av svenska United Influencers (https://unitedinfluencers.se/), har varit kund till Streamify sedan maj 2022. Sedan dess har ELLE Norge bland annat anordnat liveshopping-event tillsammans med Zalando, Love Lolita och Ferner Jacobsen. Nu fördjupas affärsrelationen med Streamify när ELLE Norge bli först ut med att addera den videospelare som är en del i det nya erbjudandet för retail media. Kaja Brændengen, Head of Business Development på ELLE Norge, kommenterar:
Vi har redan sett fantastiska resultat och engagemang kopplat till liveshopping, och nu implementerar vi Streamifys videospelare. Den ger oss möjlighet att skapa inspirerande branded content i större utsträckning samt rörlig reklam, vilket är intressant för oss och efterfrågas av våra kunder.
Mycket mer än liveshopping
Anledningen till att Streamify adderar ett nytt affärsområde är att bredda engagemanget och skapa avsevärt många fler värden av liveshopping. Johan Klitkou, vd på Streamify, berättar:
Med erbjudandet inom retail media utvidgar vi begreppet liveshopping. Det underlättar för varumärken att nå ut med sitt content via återförsäljarna och bygger vår grundaffär starkare.
Lösning för återförsäljare
Streamifys nya lösning gör det möjligt för varumärken att skapa liveshopping-content som sedan streamas via återförsäljares eller digitala mediers webbplatser. Lösningen är optimal för återförsäljare som inte själva har resurser att jobba med liveshopping. Johan Klitkou igen:
Streamifys teknik möjliggör en ny intäktsström för både ELLE Norge och Streamify, via exponering av annonser i videoformat. Det här är en tilläggstjänst som kan anammas av fler ELLE-magasin, såväl som återförsäljare och digitala medier världen över, för att få ökad försäljning och stärkta kundrelationer.
ELLE International har idag 175 partners i 80 länder, vilka har licens att arbeta med ELLEs varumärke. De 45 ELLE-upplagorna läses av 21 miljoner människor världen över och varumärket ELLE når 175 miljoner läsare varje månad i digitala kanaler och sociala medier