Bifogade filer
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | Spotlight |
Sektor | Telekom & Media |
Industri | Media |
Streamify AB ("Streamify" eller "Bolaget") offentliggör härmed halvårsrapporten för 2022. Rapporten finns tillgänglig som bifogat dokument samt på hemsidan (www.streamify.io). Nedan följer en sammanfattning av rapporten.
- Nettoomsättning uppgick till 692 KSEK (234 KSEK).
Nettoomsättningstillväxt 196% YoY
Resultat efter finansiella poster uppgick till -3 375 KSEK (-2 005 KSEK).
- Resultat per aktie uppgick till -0,43 SEK (-0,36 SEK).
- MRR* 74 KSEK, ARR 888 KSEK**
- Nettoomsättning uppgick till 1 424 KSEK (293 KSEK).
Nettoomsättningstillväxt 386% YoY
Resultat efter finansiella poster uppgick till -6 214 KSEK (-3 351 KSEK).
- Resultat per aktie uppgick till -0,78 SEK (-0,60 SEK).
- MRR* 74 KSEK, ARR 888 KSEK**
Definitioner:
*MRR (eng. Monthly Recurring Revenue) definieras som månatliga återkommande intäkter genererade från aktiva kundabonnemang per den sista i månaden, engångsintäkter exkluderade.
**ARR (eng. Annual Recurring Revenue) definieras som MRR * 12
Väsentliga händelser
Den 19 april 2022 meddelade Streamify att Bolaget har tecknat ett ambassadöravtal med Adoore. Adoore grundades av Petra Tungården 2018 och är ett modeföretag med fokus på klänningar i starkta och färgglada färger och kundbolaget kommer använda live shopping som en förlängning av sin e-handeln och för att öka möjligheterna till personligt kontakt med sina kunder.
Den 31 maj 2022 meddelade Streamify att modemagasinet ELLE Norge har valt Streamify som leverantör av liveshopping-plattform. ELLE ser att konceptet med liveshopping kan addera ytterligare dimensioner och bidra till att stärka varumärkets närvaro och relevans gentemot sin målgrupp.
Väsentliga händelser efter periodens utgång
Inga väsentliga händelser