Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | Mid Cap Stockholm |
Sektor | Handel & varor |
Industri | Detaljhandel |
I dag introduceras ett nytt premiumkoncept till Synsam Groups varumärkesportfölj när NK Eyewear & Optics öppnar på det anrika NK-varuhuset i Stockholm. Konceptet är en fristående enhet inom Synsam Group. Med en unik kombination av premiumvarumärken, klinisk expertis och högsta modegrad etableras NK Eyewear & Optics som en ny lyxdestination inom optisk retail.
På NK:s entréplan sträcker sig den 47 meter långa butiken och bjuder in besökaren till en arkitektonisk helhetsupplevelse. NK Eyewear & Optics har fler än 1400 glasögonbågar från världens mest exklusiva varumärken inom glasögon, solglasögon och sportglasögon. Här finns cirka 35 lyxvarumärken från modehus så som Tom Ford, Celine, Loewe, Dior, Masunaga och Oliver Peoples. Premiumdestinationen är en plats för den stilmedvetna kunden som söker det extra till sin glasögongarderob.
- Med NK Eyewear & Optics skapar vi en premiumdestination för glasögonmode och ögonhälsa i absolut världsklass. Butiken är något utöver det vanliga - från inredningens sofistikerade materialval till vårt erbjudande av både stil och ögonhälsa på högsta nivå. Det är en plats som måste upplevas, säger Håkan Lundstedt, vd och koncernchef för Synsam Group, som står bakom satsningen.
Ögonhälsa i världsklass - med den senaste teknologin
Butiken är utrustad med toppmoderna synundersökningsrum och bemannas av legitimerade optiker som arbetar med den senaste teknologin inom optik och ögonscreening, såsom ögonbottenfotografering med OCT-kamera. Här erbjuds även specialisttjänster för torra ögon.
Personliga stilexperter - från modehus till individ
I butiken finns utbildade stilexperter som guidar kunden genom hela processen - från optikerns rekommendation till val av glasögon och solglasögon utifrån stil, funktion och behov.
- Våra stilexperter ger helhetsupplevelse där kundens personliga preferenser och stil möter mode i varje steg. Sortimentet av premiumsolglasögon från världens mest kända modehus kommer definitivt falla den stilmedvetna konsumenten i smaken, säger Håkan Lundstedt.