Bifogade filer
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | Spotlight |
Sektor | Informationsteknik |
Industri | Programvara |
Från och med 1 maj 2025 kommer de återkommande licensintäkterna för Touchtech DSR-tjänsten att öka med ca 170%, efter en lyckad omförhandling av priserna med den danska modegruppen BESTSELLER. Prismodellen för DSR som är baserad på antal aktiva användare per månad, i dagsläget över 1 300 användare fördelat på de olika varumärkena inom BESTSELLER-gruppen, väntas driva denna tillväxt. Dessutom höjer vi vår timkostnad för projekt- och konsulttjänster med 40%.
Touchtech DSR har utvecklats till en omfattande lösning för kollektionsförsäljning. Därmed går BESTSELLER in i en ny fas med större fokus på utrullning till fler säljare och marknader, istället för att vidareutveckla ny funktionalitet. Därmed minskar kravet på att levererar ny funktionalitet, vilket innebär att även om intäkterna från kundfinansierad produktutveckling tillfälligt sjunker, behåller vi våra totala intäktsnivåer.
De årliga licensintäker (ARR) förväntas öka med ca 60% när vi inkluderar både InStore och DSR, vilket kommer stå för över 70% av de totala intäkterna. Samtidigt minskas leveranskravet på utvecklingstjänster, vilket sammantaget ger oss en bra långsiktig grund för att skapa ett SaaS-bolag som kan växa under lönsamhet.
Touchtech DSR, som består av Digital Showroom-appen och Sendouts, är en presentation- och försäljningsmjukvara som användas inom deras wholesale-verksamhet för kollektionsförsäljning. DSR har utvecklats till att bli en nyckelkomponent i deras arbetsflöden för att skapa digitala kataloger samt genomföra kundmöten både online och fysiskt i showrooms. Touchtech DSR kundreferenser:
- https://www.youtube.com/playlist?list=PLrZkdgdzgOPGSVuEcDClSHRSuXikmm9aY
- https://www.youtube.com/playlist?list=PLrZkdgdzgOPGDv5ig3glonl87l2E2XyaJ
För ytterligare information, vänligen kontakta
Deniz Chaban, vd
deniz@touchtech.com
Om Touchtech
Touchtech is a SaaS platform with tools that assist salespeople to connect, present and do business with their customers. The platform is used globally, by thousands of consumers and salespeople in over hundreds of retail stores and wholesale showrooms. Jack & Jones, Axel Arigato and Vero Moda are some of the brands using Touchtech to make selling easy and bridge the gap between their physical and digital commerce. Touchtech, a Swedish Fashion-Tech company, was founded in 2008 by Deniz Chaban and Sebastian Hartman. Since 2017 it is publicly traded on the Swedish stock exchange. Learn more about Touchtech on www.touchtech.com.