02:34:25 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Beskrivning

LandSverige
ListaSpotlight
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Touchtech är verksamma inom IT-sektorn. Bolaget tillhandahåller digitaliseringslösningar anpassade mot aktörer inom detaljhandeln. Bolagets produkt baseras på en egenutvecklad mjukvaruplattform som gör det möjligt för handlare att presentera produktsortimentet på touchskärmar. Utöver produkterna erbjuder bolaget konsultationstjänster som strategiutveckling, utbildning, samt installationstjänster och support. Touchtech grundades under 2008 och har sitt huvudkontor i Göteborg.

Kalender

2022-02-12 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-26 Extra Bolagsstämma 2021
2021-10-29 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-20 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-17 Ordinarie utdelning TOUCH 0.00 SEK
2021-05-14 Årsstämma 2021
2021-04-30 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-12 Bokslutskommuniké 2020
2020-10-30 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-14 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-15 Årsstämma 2020
2020-05-14 Ordinarie utdelning TOUCH 0.00 SEK
2020-04-30 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-13 Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-18 Årsstämma 2019
2019-06-10 Ordinarie utdelning TOUCH 0.00 SEK
2019-05-31 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-28 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-31 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-31 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-05-21 Ordinarie utdelning TOUCH 0.00 SEK
2018-05-18 Årsstämma 2018
2018-02-28 Bokslutskommuniké 2017
2021-11-25 13:10:00

Touchtech har tecknat ett ramavtal med BESTSELLER, ett av världens största mode-bolag, som avser B2B-säljverktyget Touchtech Showroom. Ramavtalet består av ett licensavtal för tjänsten, driftavtal av integrationer samt projekt-finansiering för utveckling av ny funktionalitet.

Licensavtal för tjänsten
Licensavtalet innebär en fast återkommande intäkt för varje aktiv användare per månad med start från och med 1 november 2021. En användare kan vara en säljare, marknadsperson, administratör eller någon annan inom kundens organisation som önskar ha tillgång till Touchtech Showroom. Ramavtalet innebär att alla varumärken inom BESTSELLER-koncernen kan få tillgång till tjänsten. Det är dock svårt att på förhand förutsäga vad intäkterna blir framöver eftersom det beror på i vilken takt nya varumärken och användare ansluts. Förutsatt att en tredjedel av säljarna på BESTSELLER aktivt använder tjänsten i början av 2023, skulle det innebära en återkommande intäkt på ca 1.1 MSEK på årsbasis.

Finansiering för utveckling av ny funktionalitet
Partnerna är också överens om att fortsätta samarbeta kring utvecklingen av ny funktionalitet. BESTSELLER avser att medfinansiera utveckling till ett värde av ca 450 TSEK per månad från och med 1 februari 2022 med möjlighet att justera detta åtagande med 3 månaders notis.

Driftavtal av integrationer
Touchtech har utvecklat integrationsmodulen som importerar produktdata från BESTSELLERs affärssystem. Kostnader relaterat till drift och underhåll av integrationen anses vara kundunik implementation och kommer därför att debiteras utöver tjänsten.

Det ska noteras att BESTSELLER ansvarar själva för inköp och utrullning av touchskärmar samt utbildning av personalen.

Om tjänsten - Touchtech Showroom
Verktyget är utvecklad för B2B-säljare inom wholesale i syfte att digitalisera och förbättra säljmöten med inköpare i fysiska showrooms för pre-orders av nya kollektioner. Feedbacken har varit överväldigande positiv från både säljare och inköpare. Dessutom förväntas verktyget att bidra till ökad försäljning, minskade annulleringar och mindre administration för säljarna. Allt eftersom fler marknader ansluts är förhoppningen också att kunna signifikant minska på produktionen av provplagg vilket skulle innebära besparingar i kostnad, logiskt och hantering.

För ytterligare information, vänligen kontakta

Deniz Chaban, VD
deniz@touchtech.com

Om Touchtech
At Touchtech, we have a mission: to solve retail's challenges with products that delight and inspire. As the company behind the market leading and ground-breaking Endless-Aisle software products - Vendo, Digital Venue and Lima - we enable retailers around the world to digitalize their retail work-flows using interactive solutions. From car dealerships to retail stores, pop-up concepts to B2B-showrooms, our products are extending what's possible when integrating online with offline, delivering on the promise to increase sales, profitability and enrich customer experience in physical spaces.