Bifogade filer
Kurs
+5,92%
Likviditet
4,14 MSEK
Kalender
Est. tid* | ||
2025-10-28 | 08:00 | Kvartalsrapport 2025-Q3 |
2025-08-12 | 08:00 | Kvartalsrapport 2025-Q2 |
2025-06-19 | N/A | X-dag ordinarie utdelning TRAIN B 0.00 SEK |
2025-06-18 | N/A | Årsstämma |
2025-05-06 | 08:00 | Kvartalsrapport 2025-Q1 |
2025-02-21 | - | Bokslutskommuniké 2024 |
2024-10-29 | - | Kvartalsrapport 2024-Q3 |
2024-08-13 | - | Kvartalsrapport 2024-Q2 |
2024-06-20 | - | X-dag ordinarie utdelning TRAIN B 0.23 SEK |
2024-06-19 | - | Årsstämma |
2024-05-07 | - | Kvartalsrapport 2024-Q1 |
2024-02-22 | - | Bokslutskommuniké 2023 |
2023-10-27 | - | Kvartalsrapport 2023-Q3 |
2023-08-08 | - | Kvartalsrapport 2023-Q2 |
2023-07-03 | - | Split TRAIN B 1:3 |
2023-07-03 | - | Inlösen TRAIN B 6.26 |
2023-06-21 | - | X-dag ordinarie utdelning TRAIN B 0.00 SEK |
2023-06-20 | - | Årsstämma |
2023-05-09 | - | Kvartalsrapport 2023-Q1 |
2023-02-24 | - | Bokslutskommuniké 2022 |
2022-10-28 | - | Kvartalsrapport 2022-Q3 |
2022-08-05 | - | Kvartalsrapport 2022-Q2 |
2022-06-30 | - | Årsstämma |
2022-06-16 | - | X-dag ordinarie utdelning TRAIN B 0.00 SEK |
2022-05-09 | - | Kvartalsrapport 2022-Q1 |
2022-02-25 | - | Bokslutskommuniké 2021 |
2021-10-29 | - | Kvartalsrapport 2021-Q3 |
2021-08-06 | - | Kvartalsrapport 2021-Q2 |
2021-06-30 | - | Årsstämma |
2021-05-12 | - | Kvartalsrapport 2021-Q1 |
2021-05-03 | - | X-dag ordinarie utdelning TRAIN B 0.00 SEK |
2021-02-05 | - | Bokslutskommuniké 2020 |
2020-10-30 | - | Kvartalsrapport 2020-Q3 |
2020-08-06 | - | Kvartalsrapport 2020-Q2 |
2020-06-22 | - | X-dag ordinarie utdelning TRAIN B 0.00 SEK |
2020-06-18 | - | Årsstämma |
2020-05-12 | - | Kvartalsrapport 2020-Q1 |
2020-01-20 | - | Bokslutskommuniké 2019 |
2019-10-31 | - | Kvartalsrapport 2019-Q3 |
2019-08-06 | - | Kvartalsrapport 2019-Q2 |
2019-05-10 | - | Kvartalsrapport 2019-Q1 |
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | First North Stockholm |
Sektor | Tjänster |
Industri | Fordon & Transport |
Train Alliance har skapat stora värden som ska föras över till aktieägarna och har därför föreslagit en utdelning motsvarande 6,26 kronor per aktie. För aktieägarnas bästa föreslås denna utdelning ske genom ett automatiskt inlösenförfarande. För att även förbättra förutsättningarna för handel i aktien föreslår styrelsen en samtidig aktiesplit där varje aktie delas i fyra, tre ordinarie aktier och en inlösenaktie.
I samband med att varje aktie delas upp på fyra nya, löses en av de nya aktierna in för 6,26 kronor per aktie. Aktieägarna erhåller således 6,26 kronor för varje aktie de äger på avstämningsdagen.
Genom spliten ökar antalet aktier i Train Alliance från ca 26,4 miljoner till ca 79,2 miljoner. Ett större antal aktier anses allmänt bidra till en bättre handel i aktien.
Ett inlösenförfarande är en etablerad metod för att ge aktieägarna samma eller bättre skattemässiga effekter som vid en traditionell utdelning.
Styrelsens fullständiga förslag kommer att presenteras före årsstämman den 20 juni 2023.
Otto Persson, styrelseordförande
Tel: +46 40 40 00 59
E-mail: otto.persson@trainalliance.se