Lördag 2 Augusti | 10:09:25 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kalender

Est. tid*
2025-11-27 19:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-27 19:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-06-30 - Årsstämma
2025-05-27 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-05-20 - Extra Bolagsstämma 2025
2025-05-09 - X-dag ordinarie utdelning EDYOU 0.00 SEK
2025-02-27 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-27 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-27 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-08-09 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-06-17 - Årsstämma
2024-06-03 - X-dag ordinarie utdelning EDYOU 0.00 SEK
2024-05-27 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-27 - Bokslutskommuniké 2023
2023-12-15 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-11-27 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-25 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-25 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-05 - X-dag ordinarie utdelning EDYOU 0.00 SEK
2023-02-28 - Bokslutskommuniké 2022
2023-01-04 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-11-25 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-25 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-27 - X-dag ordinarie utdelning EDYOU 0.00 SEK
2022-05-25 - Årsstämma
2022-05-25 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-25 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-25 - Kvartalsrapport 2021-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaSpotlight
SektorSällanköp
IndustriGaming
edyoutec är ett svenskt bolag inom spel och digital utbildning som består av två vertikaler, EdTech och spel. Inom vertikalen EdTech fokuserar bolaget på att utveckla produkter inom genrer som spelbaserat lärande och Serious Games, det är inom dessa områden som edyoutec har identifierat de största synergierna mellan bolagets två vertikaler. Inom vertikalen Games bygger affärsidén på att utveckla och distribuera free-to-play-spel ("F2P") inom mobilspel för Android och iOS.
2023-10-05 15:30:00

Styrelsen i Wicket Gaming AB föreslår att bolaget byter namn till edyoutec AB (publ).

Utöver namnbytet föreslås bolagsordningens verksamhetsföremål ändras till att lyda: "Bolaget skall bedriva utveckling, marknadsföring och försäljning av digitala lösningar inom utbildning (education technology) och artificiell intelligens(AI) och mobilspel, samt även idka därmed förenlig verksamhet."

Namnbytet och ändring av verksamhetsföremålet förutsätter ändringar i bolagsordningen. Förslaget till ändringar i bolagsordningen framläggs vid en extra bolagsstämma som kommer att äga rum den 7 november 2023

Eric de Basso, VD för Wicket Gaming, kommenterar:

"Vi vill genom namnbytet synliggöra vår verksamhet inom edtech som inleddes genom förvärvet av den tyska Wegesrandgruppen och som vi avser att utöka och fördjupa genom ytterligare förvärv samt strategiska satsningar inom Artificiell Intelligens. EdTech är ett av de snabbast växande segmenten inom IT-industrin* och utbildning och lärande bedöms  vara i början av sin digitaliseringsresa enligt organisationen Swedish Edtech Industry. Samtidigt som vi tar ett starkt kliv in i EdTech-branschen fortsätter vi utveckla våra spel som vi ämnar nå publishing avtal med.  Därigenom kan bolaget få intäkter från två starka globala segment. Vi kommer inom kort att presentera den nya strategiska inriktningen" säger Eric De Basso, VD. 

*Den globala EdTech-marknaden förväntas omsätta 404 miljarder USD år 2025 enligt tankesmedjan Holon IQ.

Extra bolagsstämma

Den extra bolagsstämman kommer att genomföras den 7 november 2023 i Stockholm. Kallelse till den extra bolagsstämman kommer att offentliggöras genom separat pressmeddelande i nära anslutning till detta pressmeddelande. Utöver ändring av företagsnamnet och verksamhetsföremålet kommer även förslag till ändringar av bolagsordningens gränser för aktiekapitalet och antalet utestående aktier att behandlas vid stämman.

För ytterligare information

Eric de Basso, VD

E-post: eric@wicketgaming.com

Telefon: +46 70 780 52 00

Om Wicket Gaming AB

Wicket Gaming är ett svenskt företag inom spel och digital utbildning som består av två vertikaler, spel och EdTech. Inom vertikalen Games bygger affärsidén på att utveckla och distribuera free-to-play-spel ("F2P") inom mobilspel för Android och iOS. Inom EdTech fokuserar bolaget på att utveckla produkter inom genrer som spelbaserat lärande och Serious Games, det är inom dessa områden som Wicket Gaming har identifierat de största synergierna mellan bolagets två vertikaler.

För mer information, se Wicket Gamings webbplats www.wicketgaming.com.