Lördag 21 December | 19:33:36 Europe / Stockholm

Kalender

Tid*
2025-08-19 N/A Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-06-11 N/A Årsstämma
2025-05-28 N/A Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-27 N/A Bokslutskommuniké 2024
2024-11-28 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-29 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-14 - X-dag ordinarie utdelning VER 0.00 SEK
2024-06-13 - Årsstämma
2024-05-07 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-29 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-30 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-31 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-07-03 - X-dag ordinarie utdelning VER 0.00 SEK
2023-06-30 - Årsstämma
2023-05-31 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-28 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-15 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-31 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-08-01 - X-dag ordinarie utdelning VER 0.00 SEK
2022-07-29 - Årsstämma
2022-05-31 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-28 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-15 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-03 - X-dag ordinarie utdelning VER 0.00 SEK
2021-04-26 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-26 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-30 - Kvartalsrapport 2020-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
Verve är verksamt inom teknikbranschen. Bolaget driver en annonsmjukvaruplattform som matchar den globala annonsörens efterfrågan med annonsutbud från utgivare som berikar processen med förstapartsdata från egna spel. Verve:s operativa närvaro finns i Nordamerika och Europa. Genom investeringar i organisk tillväxt och innovation, samt riktade M&A, har bolaget byggt en one-stop-shop för programmatisk annonsering, vilket gör det möjligt för bolag att köpa och sälja annonsutrymme på alla digitala enheter.
2024-06-13 11:55:04

MGI - Media and Games Invest är nu Verve

 

13 juni 2024 - MGI - Media and Games Invest SE, ett ledande digitalt mediebolag, har nöjet att meddela att bolaget officiellt har bytt namn till Verve (Ticker: VER), med omedelbar verkan, efter godkännande på dagens årsstämma.

 

Verve är ett snabbväxande och lönsamt digitalt medieföretag som tillhandahåller AI-drivna mjukvarulösningar för annonsering. Verve matchar global annonsörsefterfrågan med utgivarnas annonsutbud och förbättrar resultaten genom förstapartsdata från sitt eget innehåll. Företaget fokuserar på att möjliggöra bättre resultat för varumärken, byråer och utgivare med ansvarsfulla annonslösningar, samtidigt som man betonar framväxande mediekanaler.

 

En ny era av effektivitet och ändamålsenlighet

"Vi är glada över att kunna presentera vårt nya företagsnamn, Verve, som bättre representerar vår vision för framtiden", säger VD Remco Westermann. "Vår rebranding är inte bara ett namnbyte, utan en bekräftelse på vårt engagemang för ansvarsfulla, datadrivna annonslösningar som ger bättre resultat för våra partners. Med vår banbrytande AI-teknik och ett starkt fokus på nya kanaler siktar vi, tillsammans med våra partners, på att leda branschen in i en ny era av effektivitet."

 

Positionering och fokus för Verve:

Verves mission, "Let's make media better", fokuserar på att möjliggöra bättre resultat med ansvarsfulla reklamlösningar, med tonvikt på framväxande kanaler.

 

  • Möjliggör bättre resultat: Verve skapar en mer effektiv marknadsplats för annonsörer, byråer och utgivare genom att minska antalet mellanhänder och öka transparensen, vilket gör att varje annonsdollar räcker längre. Med hjälp av AI och ML utnyttjar vi  förstapartsdata, innovativa kontextuella lösningar som ATOM och Moments.AI samt förbättrad tredjepartsdata för att leverera kampanjer med överlägsna resultat.

 

  • Engagemang för ansvarsfull media: Verve prioriterar konsumenternas integritet, annonskvalitet/-säkerhet och hållbarhet. Vi prioriterar en "privacy-by-design"-strategi när vi bygger vår teknik, samtidigt som vi fokuserar på viktiga initiativ som varumärken och konsumenter bryr sig om, till exempel hållbarhet, koldioxidkompensation och DE&I-initiativ. Företaget säkerställer varumärkessäkerhet genom att samarbeta med betrodda partners för att skydda mot bedräglig trafik och MFA-sidor (”Made for Advertising”). Verves engagemang för kvalitet förstärks genom robusta interna processer, betydande AI-investeringar och en stark betoning på transparens och mätning.

 

  • Fokus på nya kanaler: Verve fokuserar på snabbväxande mediesegment som mobilappar och mobilwebb, Connected TV (CTV) och Digital Out of Home (DOOH), samtidigt som man håller ett öga på kanaler som ljud- och detaljhandelsmedia. Verve har snabbt blivit en ledande aktör inom annonsering i mobilappar, där en stor och allt större del av konsumenternas tid spenderas.

 

Programmatisk ”Power Player” med global närvaro:

Verve har över 700 anställda över hela världen, med kontor i bland annat Stockholm, New York och Berlin. Verves plattform för programmatiska annonser är integrerad i över 20.000 appar och i de uppkopplade TV-enheter som används av över 60% av hushållen i USA. Som ett resultat av detta når Verve mer än 2 miljarder enheter över hela världen, vilket positionerar företaget som en 2024 Programmatic Power Player, enligt den ledande branschrösten AdExchanger.

 

Stark organisk tillväxt och lönsamhet:

Verve genererar 322 miljoner euro i årliga intäkter, varav nästan 70% kommer från Nordamerika. Bolaget avslutade 2023 med en organisk tillväxt på 16% i Q4 och har ytterligare ökat tillväxttakten under Q1 2024 till en organisk tillväxt på 21% samtidigt som man uppnådde en justerad EBITDA-marginal på 27%.

 

Ansvariga parter

Informationen i detta pressmeddelande har offentliggjorts genom nedanstående ansvariga personers försorg för offentliggörande vid den tidpunkt som anges av MGI:s nyhetsdistributör EQS Newswire vid publiceringen av detta pressmeddelande. Nedanstående ansvariga personer kan kontaktas för ytterligare information.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Sören Barz
Chef för Investor Relations
+49 170 376 9571
soeren.barz@mgi-se.com, investor@mgi-se.com
www.mgi-se.com

Om Verve

Verve (Ticker: VER) är ett snabbväxande, lönsamt digitalt medieföretag som tillhandahåller AI-drivna mjukvarulösningar för annonsering. Verve matchar global annonsörsefterfrågan med utgivarnas annonsutbud och förbättrar resultaten genom förstapartsdata från sitt eget innehåll. I linje med vårt uppdrag, "Let's make media better", fokuserar företaget på att möjliggöra bättre resultat för varumärken, byråer och utgivare med ansvarsfulla annonslösningar, med tonvikt på nya mediekanaler. Verve har sin huvudsakliga verksamhet i Nordamerika och Europa och är registrerat som ett Societas Europaea i Sverige (registreringsnummer 517100-0143). Bolagets aktier är noterade på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm och Scale-segmentet på Frankfurtbörsen. Bolaget har tre säkerställda obligationer noterade på Nasdaq Stockholm och Frankfurtbörsens Open Market. Verves certified advisor på Nasdaq First North Premier Growth Market är FNCA Sweden AB, kontaktinfo: info@fnca.se.

Framåtblickande uttalanden

Detta pressmeddelande innehåller framåtriktad information som återspeglar Bolagets avsikter, bedömningar eller förväntningar avseende Bolagets och koncernens framtida resultat, finansiella ställning, likviditet, utveckling, utsikter, förväntad tillväxt, strategier och möjligheter samt de marknader inom vilka Bolaget och koncernen är verksamt. Framåtriktade uttalanden är uttalanden som inte är historiska fakta och kan identifieras med ord som "tror", "förväntar", "förutser", "avser", "kan", "planerar", "uppskattar", "kommer", "bör", "kan", "syftar till" eller "kan", eller, i varje enskilt fall, deras negativa, eller liknande uttryck. De framåtriktade uttalandena i detta pressmeddelande, inklusive de finansiella proformasiffror som behandlas däri, baseras på olika antaganden, varav många i sin tur baseras på ytterligare antaganden. Även om bolaget anser att de förväntningar som återspeglas i dessa framåtblickande uttalanden och finansiella proformasiffror är rimliga, kan det inte ge några garantier för att de kommer att förverkligas eller visa sig vara korrekta. Eftersom dessa uttalanden baseras på antaganden eller uppskattningar och är föremål för risker och osäkerheter, kan de faktiska resultaten eller utfallen skilja sig väsentligt från dem som anges i de framåtblickande uttalandena till följd av många faktorer. Sådana risker, osäkerhetsfaktorer, oförutsedda händelser och andra viktiga faktorer kan leda till att faktiska händelser skiljer sig väsentligt från de förväntningar som uttrycks eller antyds i detta pressmeddelande genom sådana framåtblickande uttalanden. Bolaget garanterar inte att de antaganden som ligger till grund för de framåtriktade uttalandena i detta pressmeddelande (inklusive de finansiella proformasiffrorna) är fria från fel och läsare av detta pressmeddelande bör inte fästa otillbörlig vikt vid de framåtriktade uttalandena i detta pressmeddelande. Den information, de åsikter och de framåtriktade uttalanden som uttryckligen eller underförstått finns i detta pressmeddelande gäller endast per dagen för detta pressmeddelande och kan komma att ändras utan föregående meddelande. Varken bolaget eller någon annan åtar sig att se över, uppdatera, bekräfta eller offentliggöra några revideringar av framåtriktade uttalanden för att återspegla händelser som inträffar eller omständigheter som uppstår i förhållande till innehållet i detta pressmeddelande, såvida det inte krävs enligt lag eller tillämpliga börsregler.


1924629  13.06.2024 CET/CEST