04:28:35 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2024-11-28 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-29 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-14 Ordinarie utdelning M8G 0.00 SEK
2024-06-13 Årsstämma 2024
2024-05-30 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-29 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-30 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-31 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-07-03 Ordinarie utdelning M8G 0.00 SEK
2023-06-30 Årsstämma 2023
2023-05-31 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-28 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-15 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-31 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-08-01 Ordinarie utdelning M8G 0.00 SEK
2022-07-29 Årsstämma 2022
2022-05-31 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-28 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-15 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-03 Ordinarie utdelning M8G 0.00 SEK
2021-04-26 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-26 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-30 Kvartalsrapport 2020-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
MGI – Media and Games Invest är verksamt inom teknikbranschen. Bolaget driver en annonsmjukvaruplattform som matchar den globala annonsörens efterfrågan med annonsutbud från utgivare som berikar processen med förstapartsdata från egna spel. MGI:s operativa närvaro finns i Nordamerika och Europa. Genom investeringar i organisk tillväxt och innovation, samt riktade M&A, har bolaget byggt en one-stop-shop för programmatisk annonsering, vilket gör det möjligt för bolag att köpa och sälja annonsutrymme på alla digitala enheter.
2023-06-14 15:15:02

MGI - Media and Games Invest SE väljer Cedara som global hållbarhetspartner

MGI - Media and Games Invest SE väljer Cedara som global hållbarhetspartner

 

Stockholm, 14 juni 2023 - Media and Games Invest SE ("MGI" eller "Bolaget", ISIN: SE0018538068; kortnamn M8G; Nasdaq First North Premier Growth Market och Scale Segment Frankfurt Stock Exchange), en snabbväxande annonsmjukvaruplattform som matchar global efterfrågan från annonsörer med utgivares annonsutbud och samtidigt förbättrar resultaten genom bland annat förstapartsdata från sina egna spel, meddelade att man har ingått partnerskap med Cedara som sin globala hållbarhetspartner.

 

Cedara kommer att stödja MGI - inklusive dess globala annonsplattform Verve Group och online- och mobilspelsutgivaren Gamigo Group - att mäta sina utsläpp på ett heltäckande sätt. Hållbarhet har varit ett viktigt mål för MGI under många år, och MGI har uppnått koldioxidneutralitet genom såväl koldioxidminskningar som kompensation av utsläpp. Tillsammans med Cedara vill MGI och dess ledning bygga vidare på det som har uppnåtts och fortsätta att arbeta med var och hur energiproduktionen kan minskas.

 

Cedaras Enterprise-lösning möjliggör detaljerad kartläggning av koldioxidutsläpp i alla scope (1,2 och 3) baserat på Cedaras Media Taxonomy, som är byggd inom ramen för Greenhouse Gas (GHG) Protocol. Dess automatiserade omnichannel, kampanjmätning och djupa business intelligence kommer att vara avgörande för att visa effekterna av utsläpp på kampanjnivå. Med sin erfarenhet och förståelse för reklamteknikbranschen är Cedara rätt partner för MGI för att frigöra ytterligare optimeringspotential.

 

"Det räcker inte längre att bara se på 'hållbarhet' utifrån företagens sociala ansvar.  Miljön är en lika viktig faktor för tillväxten och utvecklingen av vår verksamhet, och vi tar itu med den med samma iver som vi har gjort med andra delar av vår verksamhet", säger Remco Westermann, VD för MGI.  "Digital annonsering och spelindustrin producerar betydande utsläpp på grund av streaming av onlinespel och leverans av kampanjer mellan annonsörer och publicister.  Alla MGI:s intressenter kommer att dra nytta av detta partnerskap med Cedara, och våra kunder och aktieägare kommer att dra nytta av att veta att MGI tar en definierad strategi för att ytterligare avsevärt minska sitt koldioxidavtryck och fortsätta att vara koldioxidneutralt."

 

Remco Westermann noterade att en av de viktigaste komponenterna i valet av Cedara var dess sätt att hantera av koldioxidprojekt och med nya metoder för att hjälpa MGI att hitta nya sätt att kompensera både företags- och kampanjnivåutsläpp. Dessutom är Cedara inte bara kapabel att mäta alla områden, utan kan också kartlägga koldioxidutsläpp för flera verksamheter, inklusive spel.

 

"Vi blev imponerade av den kapacitet som MGI levererar över hela världen, och det gav oss en möjlighet att visa var vi kunde hjälpa alla affärsenheter", säger David Shaw, VD för Cedara. "Vi är angelägna om att visa hela MGI hur man bygger en mer effektiv koldioxidkarta, fattar investeringsbeslut och påskyndar arbetet med att avsevärt minska sitt koldioxidavtryck i hela sin värdekedja."

 

Remco Westermann noterade att MGI formellt kommer att inleda sitt samarbete med Cedara vid 2023 års Cannes Lions Festival of Creativity, där Verve Group kommer att hålla ett lanseringsevent med Cedara onsdagen den 21 juni kl. 16.00.

 

Ansvariga parter

Informationen i detta pressmeddelande har offentliggjorts genom förmedling av de ansvariga personer på MGI som anges nedan för publicering vid den tidpunkt som anges av MGI:s nyhetsdistributör EQS Newswire vid publiceringen av detta pressmeddelande. Ansvariga personer nedan kan kontaktas för ytterligare information.

För ytterligare information, vänligen kontakta

Sören Barz
Chef för Investor Relations
+49 170 376 9571
soeren.barz@mgi-se.com, investor@mgi-se.com
www.mgi-se.com

Jenny Rosberg, ROPA, IR-kontakt Stockholm
+46707472741
Jenny.rosberg@ropa.se

Axel Mühlhaus / Dr. Sönke Knop, edicto GmbH, IR-kontakt Frankfurt
+49 69 9055 05 51
mgi@edicto.de

Om MGI - Media and Games Invest SE

MGI - Media and Games Invest SE (MGI) driver en snabbväxande, lönsam annonsmjukvaruplattform som matchar global efterfrågan från annonsörer med utbudet från publicister och samtidigt förbättrar resultaten genom förstapartsdata från egna spel. MGI:s huvudsakliga operativa närvaro är i Nordamerika och Europa. Genom investeringar i organisk tillväxt och innovation, samt riktade M&A, har MGI byggt en one-stop shop för programmatisk annonsering, vilket gör det möjligt för företag att köpa och sälja annonsutrymme över alla digitala enheter (mobilappar, webb, ansluten TV och digital out of home), med uppdraget att göra reklam bättre. MGI är registrerat som Societas Europaea i Sverige (registreringsnummer 517100-0143) och dess aktier är noterade på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm och i Scale-segmentet på Frankfurtbörsen. Bolaget har två säkerställda obligationer som är noterade på Nasdaq Stockholm och på Frankfurt Stock Exchange Open Market. Bolagets certifierade rådgivare på Nasdaq First North Premier Growth Market är FNCA Sweden AB; info@fnca.se.

Om Verve Group (www.verve.com)

Verve Group har skapat ett mer effektivt och integritetsfokuserat sätt att köpa och tjäna pengar på reklam. Verve Group är ett ekosystem av efterfråge- och utbudsteknologier som smälter samman data, media och teknik för att leverera resultat och tillväxt till både annonsörer och publicister - oavsett skärm eller plats, oavsett vem, vad eller var en kund är. Med 22 kontor över hela världen och med ett öga på att betjäna framåtblickande reklamkunder, är Verve Groups lösningar betrodda av mer än 90 av USA: s topp 100 annonsörer, 4 000 publicister globalt och världens främsta plattformar på efterfrågesidan. Verve Group är ett dotterbolag till Media and Games Invest (MGI).

Om Cedara

Cedara, grundat 2021, har som mål att hjälpa företag att minska sina koldioxidutsläpp och bygga en mer hållbar framtid för samhället. Med sin heltäckande mjukvaruplattform för klimathantering gör Cedara det möjligt för organisationer av alla storlekar, tillsammans med sina anställda, att mäta, minska, kompensera och rapportera alla koldioxidutsläpp. Cedara använder ett datadrivet tillvägagångssätt för att utveckla transformativa lösningar för företag och deras partners för att påskynda övergången till en klimatvänlig ekonomi. För mer information, besök cedara.io

 

 


1657255  14.06.2023 CET/CEST