Lördag 26 Oktober | 01:56:15 Europe / Stockholm
2024-08-13 11:30:03

Verve Group SE: Agenda för Verves kapitalmarknadsdag 2024

Stockholm den 13 augusti 2024: Verve Group SE ("Verve" eller "bolaget", ISIN: SE0018538068; ticker: VER / M8G) har nöjet att bjuda in investerare, analytiker och media till sin kapitalmarknadsdag ("CMD") torsdagen den 29 augusti 2024 kl. 10:00 CEST i Stockholm.

Som en del av vår kapitalmarknadsdag vill vi informera dig om den senaste utvecklingen inom Verve men också inom reklambranschen, dyka djupare in i Verves mission "Lets' make media better." och sist men inte minst ta en titt på Verves strategiska fokus och tillväxtpotential.

Dagordning

• Start 10:00 (CEST)
  • Del ett - Verve Business Update
    • Kommersiell uppdatering (Remco Westermann, VD Verve)
    • Finansiell uppdatering (Paul Echt, CFO Verve)
    • Jun Group blir en del av Verve (Mishel Alon, VD för Jun Group och Remco Westermann)
  • Del två - Expertsessioner: Reklam, en dynamisk marknad
    • Läget på reklammarknaden och kommande trender (Peter Huijboom, styrelseledamot i Verve och tidigare CEO Media & Global Clients på Dentsu)
    • Gen AI, AI och AI molnutveckling (Maria Wiss, Country Director på Google Cloud Sweden)
    • Integritet och målstyrning (Rowena Lam, Senior Director of Product IAB Tech Lab)
  • Del tre - Verve djupdyker i "Låt oss göra media bättre".
    • Bättre resultat för publicister (Sameer Sondhi, CRO Verve)
    • Bättre resultat för annonsörer (Alex Stil, CCO Verve)
    • Ansvarsfulla medier - Verves lösningar för AI-inriktad målgruppsanpassning (Prasanna Prasad, CTO Verve)
    • Emerging Channels - Verves fokus på nya kanaler (Carl Liverstam, MD Verve Nordics)
  • Avslutning 16:00 (CEST)

Om du vill delta personligen i evenemanget i Stockholm, vänligen registrera dig via länken nedan eller direkt till Esther Hilsen (esther.hilsen@verve.com). Antalet deltagare är begränsat och personligt deltagande kan inte garanteras. Du kommer att få ett bekräftelsemail och identifiering kommer att krävas för att delta i kapitalmarknadsdagen. Om du vill följa evenemanget online, vänligen registrera dig också via länken nedan.

Datum: 29 augusti 2024

Länk: https://ir.financialhearings.com/verve-cmd-2024

Tid: 10:00 CEST

Ytterligare information, inklusive den fullständiga dagordningen, kommer att göras tillgänglig före evenemanget.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Sören Barz
Chef för Investor Relations
soeren.barz@verve.com, investor@verve.com
www.investors.verve.com

Om Verve

Verve (Ticker: VER / M8G) är ett snabbväxande, lönsamt digitalt medieföretag som tillhandahåller AI-drivna mjukvarulösningar för annonsering. Verve matchar global annonsörsefterfrågan med utgivarnas annonsutbud och förbättrar resultaten genom förstapartsdata från sitt eget innehåll. I linje med vårt uppdrag, "Let's make media better", fokuserar företaget på att möjliggöra bättre resultat för varumärken, byråer och utgivare med ansvarsfulla annonslösningar, med tonvikt på nya mediekanaler. Verve har sin huvudsakliga verksamhet i Nordamerika och Europa och är registrerat som ett Societas Europaea i Sverige (registreringsnummer 517100-0143). Bolagets aktier är noterade på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm och Scale-segmentet på Frankfurtbörsen. Bolaget har två säkerställda obligationer noterade på Nasdaq Stockholm och Frankfurt Stock Exchange Open Market. Verves certified advisor på Nasdaq First North Premier Growth Market är FNCA Sweden AB, kontaktinfo: info@fnca.se.

1966971  13.08.2024 CET/CEST