Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

2023-04-28 Ordinarie utdelning MENTOR 0.40 NOK
2022-05-10 Ordinarie utdelning MENTOR 0.60 NOK
2024-04-25 21:17:21
I januar 2024 avviklet Dagsavisen virksomheten knyttet til Rogalands Avis i Stavanger. Dagsavisen er i en krevende økonomisk situasjon, og Rogalands Avis var isolert sett ikke økonomisk bærekraftig. I forbindelse med avviklingen av Rogalands Avis ble det kostnadsført engangseffekter på 6,1 millioner kroner.

Mentor Medier har pr. 1. kvartal 2024 en EBITDA på 1,7 millioner kroner, mot en EBITDA i samme periode i 2023 på 5,2 millioner kroner. Korrigert for engangseffekter på til sammen 6,3 millioner kroner er EBITDA resultatet på 8 millioner kroner, 2,8 millioner bedre enn tilsvarende periode i 2023.

Driftsinntektene pr. 1. kvartal er på 121,5 millioner kroner, 5,5 millioner kroner lavere enn tilsvarende periode i fjor. Nedgangen kan først og fremst henføres til Dagsavisen, og må sees i sammenheng med frekvensreduksjonen som ble gjort i 2. kvartal 2023 og avviklingen av de lokale utgavene Demokraten og Rogalands Avis.

Se vedlagte rapport eller selskapets hjemmeside for mer informasjon.