Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

2023-04-28 Ordinarie utdelning MENTOR 0.40 NOK
2022-05-10 Ordinarie utdelning MENTOR 0.60 NOK
2023-06-30 10:51:25
Styrene i selskapene Mentor Medier AS og i de heleide datterselskapene Mediehuset Dagsavisen AS og Mediesalg AS har planer om å fusjonere.

Mediehuset Dagsavisen AS var tidligere holdingselskapet til Dagsavisen-selskapene. Etter at Mentor Medier AS i desember 2022 kjøpte Stiftelsen Dagsavisen sine aksjer i selskapet, er det et 100 % eid datterselskap av Mentor Medier AS og er et selskap uten aktivitet.

Også Mediesalg AS, som er et 100 % eid datterselskap av Mentor Medier AS, er et selskap uten aktivitet siden driften (telefonsalg) ble avviklet høsten 2022.

Styrene i Mentor Medier AS, Mediehuset Dagsavisen AS og Mediesalg AS planlegger å vedta sammenslåingen (fusjonene) av selskapene på styremøter den 31.08.23.

Vedlagt følger fusjonsplanene som er utarbeidet av styrene i selskapene som deltar i fusjonene. Siste årsregnskap, årsberetning og revisjonsberetning for henholdsvis selskapene Mentor Medier AS, Mediehuset Dagsavisen AS og Mediesalg AS er gjort tilgjengelige for aksjeeierne i selskapene på Mentor Medier AS sitt forretningskontor. Aksjeeierne kan kreve å få tilsendt siste årsregnskap, årsberetning og revisjonsberetning for Mentor Medier AS, Mediehuset Dagsavisen AS og Mediesalg AS vederlagsfritt.