13:00:39 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2024-10-30 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-23 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-07 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-04-23 Årsstämma 2024
2024-02-21 Kvartalsutdelning KCC 3.701355
2024-02-16 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-03 Kvartalsutdelning KCC 2.79535
2023-10-31 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-29 Kvartalsutdelning KCC 2.66314
2023-08-24 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-10 Kvartalsutdelning KCC 4.27244
2023-05-05 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-04-25 Årsstämma 2023
2023-02-21 Kvartalsutdelning KCC 3.07047
2023-02-16 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-08 Kvartalsutdelning KCC 3.18495
2022-11-03 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-31 Kvartalsutdelning KCC 2.227
2022-08-26 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-16 Kvartalsutdelning KCC 1.738
2022-05-11 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-04-29 Årsstämma 2022
2022-02-23 Kvartalsutdelning KCC 0.891
2022-02-18 Bokslutskommuniké 2021
2021-10-28 Kvartalsutdelning KCC 0.376
2021-10-26 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-30 Kvartalsutdelning KCC 0.397
2021-08-25 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-04-29 Kvartalsutdelning KCC 0.249
2021-04-27 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-04-26 Årsstämma 2021
2021-02-23 Kvartalsutdelning KCC 0.254
2021-02-19 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 Kvartalsutdelning KCC 0.271
2020-11-18 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 Kvartalsutdelning KCC 0.265
2020-08-19 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-29 Kvartalsutdelning KCC 0.297
2020-05-27 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-04-27 Årsstämma 2020
2020-02-27 Kvartalsutdelning KCC 0.094
2020-02-25 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-13 Kvartalsutdelning KCC 0.091
2019-11-08 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-29 Kvartalsutdelning KCC 0.09
2019-08-26 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-03 Kvartalsutdelning KCC 0.261
2019-05-29 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-04-05 Kvartalsutdelning KCC 0.298

Beskrivning

LandNorge
ListaOB Match
SektorTjänster
IndustriShipping & Offshore
Klaveness Combination Carriers är ett norskt rederi. Bolaget förfogar över ett flertal tankfartyg, huvudsakligen av modellerna Cabu samt Cleanbu, som används för transportering av flytande gödselmedel, melass, samt olika typer av torra bulkvaror. Utöver tillhandahålls transport av olje- och gasprodukter. Verksamheten verkar på en global nivå och bolaget kom till under 2018.
2023-04-12 17:59:09
Oslo, 12 April 2023: Klaveness Combination Carriers ("KCC") preliminary CABU and
CLEANBU TCE earnings for first quarter 2023 ended at $/day 31,466 and $/day
45,911 respectively. TCE earnings for both segments ended above the guiding
range for the quarter. TCE earnings were positively impacted by a continued
strong product tanker market, while the weaker dry bulk markets in the first
part of Q1 had negative effects on mainly the CABU earnings. Capacity in tanker
trading ended at 69% for the fleet, reflecting KCC's ability to allocate
capacity to the strongest market.

TCE earnings Q1 2023 Q1 2023 Q4 2022
($/on-hire day) Preliminary Guiding range* Actual
(on-hire days)
CABU..................31,466 (713) 28,000-29,000 25,757
CLEANBU...............45,911 (717) 40,000-42,000 36,812
Fleet.................38,708 (1,430) 34,000-35,500 31,531

*Estimate based on booked cargoes and expected employment for open capacity
basis forward freight pricing (FFA)

TCE earnings $/day are alternative performance measures (APM). APMs are defined
on the company's homepage:
https://www.combinationcarriers.com/alternative-performance-measures. Average
TCE earnings for Q1 2023 are reconciled in attached appendix.

KCC will publish its full first quarter 2023 report and arrange a webcast on 5
May 2023.

For further queries, please contact:
Engebret Dahm, CEO, Telephone +47 957 46 851
Liv Dyrnes, CFO, Telephone +47 976 60 561

About Klaveness Combination Carriers ASA:
KCC is the world leader in combination carriers, owning and operating eight CABU
and eight CLEANBU combination carriers. KCC's combination carriers are built for
transportation of both wet and dry bulk cargoes, being operated in trades where
the vessels efficiently combine dry and wet cargoes with minimum ballast.
Through their high utilization and efficiency, the vessels emit up to 40% less
CO2 per transported ton compared to standard tanker and dry bulk vessels in
current and targeted combination trading patterns.