18:44:02 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2024-10-30 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-23 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-07 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-04-23 Årsstämma 2024
2024-02-21 Kvartalsutdelning KCC 3.701355
2024-02-16 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-03 Kvartalsutdelning KCC 2.79535
2023-10-31 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-29 Kvartalsutdelning KCC 2.66314
2023-08-24 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-10 Kvartalsutdelning KCC 4.27244
2023-05-05 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-04-25 Årsstämma 2023
2023-02-21 Kvartalsutdelning KCC 3.07047
2023-02-16 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-08 Kvartalsutdelning KCC 3.18495
2022-11-03 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-31 Kvartalsutdelning KCC 2.227
2022-08-26 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-16 Kvartalsutdelning KCC 1.738
2022-05-11 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-04-29 Årsstämma 2022
2022-02-23 Kvartalsutdelning KCC 0.891
2022-02-18 Bokslutskommuniké 2021
2021-10-28 Kvartalsutdelning KCC 0.376
2021-10-26 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-30 Kvartalsutdelning KCC 0.397
2021-08-25 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-04-29 Kvartalsutdelning KCC 0.249
2021-04-27 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-04-26 Årsstämma 2021
2021-02-23 Kvartalsutdelning KCC 0.254
2021-02-19 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 Kvartalsutdelning KCC 0.271
2020-11-18 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 Kvartalsutdelning KCC 0.265
2020-08-19 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-29 Kvartalsutdelning KCC 0.297
2020-05-27 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-04-27 Årsstämma 2020
2020-02-27 Kvartalsutdelning KCC 0.094
2020-02-25 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-13 Kvartalsutdelning KCC 0.091
2019-11-08 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-29 Kvartalsutdelning KCC 0.09
2019-08-26 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-03 Kvartalsutdelning KCC 0.261
2019-05-29 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-04-05 Kvartalsutdelning KCC 0.298

Beskrivning

LandNorge
ListaOB Match
SektorTjänster
IndustriShipping & Offshore
Klaveness Combination Carriers är ett norskt rederi. Bolaget förfogar över ett flertal tankfartyg, huvudsakligen av modellerna Cabu samt Cleanbu, som används för transportering av flytande gödselmedel, melass, samt olika typer av torra bulkvaror. Utöver tillhandahålls transport av olje- och gasprodukter. Verksamheten verkar på en global nivå och bolaget kom till under 2018.
2023-06-23 15:05:53
Oslo, 23 June 2023: Klaveness Combination Carriers ASA("KCC" or the "Company")
hereby announces that a 100% owned subsidiary has today concluded the
shipbuilding contract for the construction of three third generation CABU
vessels with Jiangsu New Yangzi Shipbuilding Co. Ltd. and Jiangsu Yangzi Xinfu
Shipbuilding Co., Ltd in line with the Letter of Intent ("LOI") announced 23 May
2023.

Compared to the existing CABU vessels built 2001-2002 that the newbuilds will
replace, the vessels are estimated to have 25-30% higher earnings capacity and
around 35% lower CO2 emissions due to increased cargo carrying capacity and
substantially lower fuel consumption.

The newbuilds are key for KCC to position the Company for expected growing
caustic soda import volumes to Australia, and for meeting its ambitious targets
of an approximately 45% reduction in its carbon intensity within 2030 relative
to its actual 2018 performance.

The vessels are estimated to be delivered in Q1-Q3 2026 and the equity portion
of the investment is fully funded, partly through a private placement of NOK 550
million in May 2023

For additional information, please contact:

Engebret Dahm, Chief Executive Officer
Email: eda@klaveness.com
Phone: +47 957 46 851

Liv Dyrnes, Chief Financial Officer
Email: lhd@klaveness.com
Phone: +47 976 60 561

About Klaveness Combination Carriers ASA
KCC is the world leader in combination carriers, owning and operating eight CABU
and eight CLEANBU combination carriers. KCC's combination carriers are built for
transportation of both wet and dry bulk cargoes, being operated in trades where
the vessels efficiently combine dry and wet cargoes with minimum ballast.
Through their high utilization and efficiency, the vessels emit up to 40% less
CO2 per transported ton compared to standard tanker and dry bulk vessels in
current and targeted combination trading patterns.