Beskrivning

LandItalien
SektorFinans
IndustriÖvriga finansiella tjänster
Banca IFIS S.p.A., through its subsidiaries, engages in trade receivables, corporate banking, leasing, NPL area, and tax receivables businesses in Italy and internationally. The company offers factoring solutions, including non-recourse/recourse, export/import, direct/indirect, and maturity factoring; outright purchases; advances on future receivables; and advances for the acquisition of certified receivables. It also provides corporate banking products, such as medium/long-term and structured finance; equipment and vehicle leasing, as well as equipment rental services; and short- and medium-term financing and trade receivables support for health services’ suppliers. In addition, the company acquires/sells and manages portfolios of non-performing loans; and collects direct and indirect taxes and tax receivables. Further, it engages in retail funding business by offering Rendimax, an online savings account for individuals, companies, and insolvency proceedings; and Contomax, an online crowd current account. The company was founded in 1983 and is based in Venice, Italy. Banca IFIS S.p.A. is a subsidiary of La Scogliera S.p.A.
2019-03-15 20:08:44

Mestre (Venezia), 15 marzo 2019 – In relazione all’Assemblea degli Azionisti, convocata in unica seduta per il giorno 19 aprile 2019, Banca IFIS rende noto che nella giornata di oggi è stata presentata dall’azionista di maggioranza La Scogliera S.p.A., presso la sede sociale della Banca, la seguente Lista di candidati alla carica di componente del Consiglio di Amministrazione:

- Simona Arduini
- Antonella Malinconico
- Beatrice Colleoni
- Monica Billio
- Sebastien Egon Fürstenberg
- Ernesto Fürstenberg Fassio
- Luciano Colombini
- Alessandro Csillaghy de Pacser
- Luca Lo Giudice
- Daniele Umberto Santosuosso
- Divo Gronchi
- Ferruccio Di Lenardo

Ulteriori liste potranno essere presentate presso la sede sociale di Banca IFIS (all’attenzione degli Affari Societari) entro e non oltre la data del 25 marzo 2019.
Le liste sono a disposizione del pubblico mediante deposito presso la sede legale e Borsa Italiana S.p.A. nonché pubblicate sul sito internet www.bancaifis.it (in particolare alla sezione Corporate Governance/Assemblee degli Azionisti), con la prescritta documentazione e le informazioni a corredo, entro i termini previsti dalla normativa vigente.
I documenti sono pubblicati anche sul sito di Borsa Italiana S.p.A. www.borsaitaliana.it e sul meccanismo di stoccaggio autorizzato SDIR & STORAGE www.emarketstorage.com.

Responsabile Ufficio Stampa
Eleonora Vallin