Tisdag 3 December | 18:11:32 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-02-21 08:00 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-19 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-10-25 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-16 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-03 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 1.23 SEK
2024-05-31 - Årsstämma
2024-05-07 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-03-15 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-17 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-09-18 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-08-18 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-12 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 0.56 SEK
2023-06-09 - Årsstämma
2023-05-16 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-03-17 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-18 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-19 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-20 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 1.23 SEK
2022-05-19 - Årsstämma
2022-05-19 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-03-18 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-19 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-20 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-21 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 0.00 SEK
2021-05-20 - Årsstämma
2021-05-20 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-03-19 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-22 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 0.00 SEK
2020-05-20 - Årsstämma
2020-05-20 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-03-20 - Bokslutskommuniké 2019
2019-11-21 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-21 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-31 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 0.00 SEK
2019-05-29 - Årsstämma
2019-05-21 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-03-22 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-23 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-24 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-06-01 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 0.00 SEK
2018-05-31 - Årsstämma
2018-05-24 - Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-03-28 - Bokslutskommuniké 2017
2017-11-30 - Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-31 - Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-06-01 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 0.00 SEK
2017-05-31 - Årsstämma
2017-05-31 - Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-03-31 - Bokslutskommuniké 2016
2016-11-30 - Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-08-30 - Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-05-31 - Kvartalsrapport 2016-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorTjänster
IndustriAllmänna tjänster
Nepa är ett konsultbolag. Bolaget är specialiserat inom onlinebaserad varumärkesuppföljning. Produkterna används av små- och medelstora företagskunder som använder bolagets data för att analysera kundbeteenden som har påverkan på företagets finansiella ställning. Störst verksamhet återfinns inom den nordiska marknaden, med huvudkontoret i Stockholm.
2024-10-25 08:00:00

Marketing intelligence-företaget Nepa förstärker sin befintliga portfölj av strategiska analysverktyg inom marknadsföringsoptimering med den nya produkten Continuous Marketing Mix Modeling (cMMM). cMMM är ett scenarioplaneringsverktyg för realtidsoptimering av marknadsinvesteringar och har redan i pilotfasen visat på betydande resultat. Genom att använda sig av cMMM fick en global retailkund i realtid tillgång till löpande insikter kring hur marknadsinvesteringarna kunde optimeras, motsvarande en försäljningsökning på 3,2 miljoner euro, drygt 36 miljoner kronor.

“Våra kunder har efterfrågat snabbare och mer exakta insikter kopplade till marknadsinvesteringar och försäljningsresultat, särskilt med tanke på dagens alltmer komplexa medielandskap. Med cMMM levererar vi inte bara data, utan ger våra kunder möjlighet att agera taktiskt och snabbt på förändringar, samtidigt som de bygger en långsiktig strategi för försäljning och marknadsföring. Detta är en naturlig förlängning av vårt engagemang att hjälpa våra kunder att driva både kortsiktiga effekter och långsiktig tillväxt”, säger Anders Dahl, VD på Nepa.

cMMM kompletterar Nepas befintliga produktportfölj av strategiska verktyg inom Brand Tracking, Kampanjmätning och MMM. En verktygslåda som ger marknadschefer möjlighet att ta ett helhetsgrepp för att säkra långsiktig varumärkesutveckling med tydlig koppling till affären.

Nepa hjälper företag världen över att växa med hjälp av data och insikter. Med lanseringen av cMMM kan man nu följa sina marknadsinvesteringar och försäljningseffekter i realtid. I genomsnitt har kunder upplevt en ökning på 14 % i ROI, genom att ta del av Nepas realtidsbaserade och branschspecifika insikter.

Lanseringen av cMMM är en viktig milstolpe i Nepas resa mot att integrera avancerad dataanalys och AI i sina analysprodukter. Produkten stärker dessutom portföljen kring kontinuerlig, always-on analys, där Nepas löpande Brand Tracking redan är en central del av företagets erbjudande.

"Med cMMM stärker våra kunder sin position ytterligare mot sina konkurrenter. Kombinationen av våra erfarna konsulter och en innovativ produktportfölj skapar ett svårslaget erbjudande inom vår nisch. Våra kunder kan nu övervaka sina marknadsinsatser med en oöverträffad detaljnivå och fatta snabbare, mer välgrundade beslut som direkt påverkar konkurrensförmåga och resultat”, säger Robert Beatus, Chief Product Officer på Nepa.

Detta erbjuder Nepas cMMM:  

  • Realtidsoptimering: Nepas always-on-lösning erbjuder frekventa uppdateringar, vilket gör det möjligt för marknadsförare att kontinuerligt optimera och justera sina marknadsinvesteringar. Istället för att vänta på kvartals- eller årsrapporter kan investeringar ständigt omvärderas och omfördelas till de mest effektiva mediekanalerna, vilket säkerställer att försäljningseffekten maximeras löpande. 
  • Dynamisk och skräddarsydd anpassning: Till skillnad från traditionella, “off-the-shelf” och mer statiska MMM-modeller, skräddarsys Nepas cMMM för varje kunds unika behov, affärsmål och marknadssituation. Modellen anpassar sig i realtid efter snabbt föränderliga marknadsförhållanden och branschspecifika cykler för maximalt resultat. 
  • Holistiska insikter: Nepa kombinerar sina kunskaper om varumärkesutveckling och optimering av marknadsinsatser för att ge kunder en 360-graders vy. Detta inkluderar både kortsiktig kampanjoptimering och långsiktiga effekter på varumärket, vilket gör att Nepas kunder kan driva både snabbare resultat och hållbar långsiktig tillväxt. 
  • Strategiskt och taktiskt stöd: Nepas expertteam erbjuder både strategisk leverans och taktisk vägledning. Med realtidsoptimering kan marknadsförare agera proaktivt när medielandskapet förändras, samtidigt som de får kontinuerligt stöd från Nepas experter genom hela processen. 

Faktaruta MMM: 
Marketing Mix Modeling (MMM) är en analytisk metod som används för att mäta och förstå effekten av olika marknadsföringsinsatser på försäljning och andra affärsresultat. Genom att analysera historiska data kan MMM hjälpa företag att avgöra vilka marknadsföringskanaler och aktiviteter som ger bäst avkastning, vilket gör det möjligt att optimera framtida investeringar och strategier.