Onsdag 2 April | 08:29:56 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-20 08:00 Bokslutskommuniké 2025
2025-10-24 08:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-15 08:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-06-17 N/A X-dag ordinarie utdelning NEPA 1.23 SEK
2025-06-16 N/A Årsstämma
2025-05-09 08:00 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-21 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-19 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-10-25 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-16 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-03 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 1.23 SEK
2024-05-31 - Årsstämma
2024-05-07 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-03-15 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-17 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-09-18 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-08-18 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-12 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 0.56 SEK
2023-06-09 - Årsstämma
2023-05-16 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-03-17 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-18 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-19 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-20 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 1.23 SEK
2022-05-19 - Årsstämma
2022-05-19 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-03-18 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-19 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-20 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-21 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 0.00 SEK
2021-05-20 - Årsstämma
2021-05-20 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-03-19 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-22 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 0.00 SEK
2020-05-20 - Årsstämma
2020-05-20 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-03-20 - Bokslutskommuniké 2019
2019-11-21 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-21 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-31 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 0.00 SEK
2019-05-29 - Årsstämma
2019-05-21 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-03-22 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-23 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-24 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-06-01 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 0.00 SEK
2018-05-31 - Årsstämma
2018-05-24 - Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-03-28 - Bokslutskommuniké 2017
2017-11-30 - Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-31 - Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-06-01 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 0.00 SEK
2017-05-31 - Årsstämma
2017-05-31 - Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-03-31 - Bokslutskommuniké 2016
2016-11-30 - Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-08-30 - Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-05-31 - Kvartalsrapport 2016-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorTjänster
IndustriAllmänna tjänster
Nepa är ett konsultbolag. Bolaget är specialiserat inom onlinebaserad varumärkesuppföljning. Produkterna används av små- och medelstora företagskunder som använder bolagets data för att analysera kundbeteenden som har påverkan på företagets finansiella ställning. Störst verksamhet återfinns inom den nordiska marknaden, med huvudkontoret i Stockholm.
2025-02-26 13:50:00

Nepa, ett ledande analysbolag inom marketing intelligence, går nu in i ett strategiskt partnerskap med Opticom, ett konsult- och analysbolag inom customer research och brand tracking för B2B-sektorer som skog, läkemedel och tyngre industrier. Genom att kombinera Nepas expertis inom varumärkesinsikter och marknadsanalyser för B2C-bolag med Opticoms djupa branschkunskap inom B2B, skapas en unik möjlighet att möta en bredare marknad med behov av att vidareutveckla sin affär genom att stärka och effektivisera varumärkes- och marknadsstrategier.

Det nya samarbetet innebär att Nepa och Opticom tillsammans kan erbjuda en 360-graders överblick ifråga om varumärkes- och marknadsföringsinsatser, vilket blir särskilt relevant för företag som inte äger sina egna försäljningsled, utan i stället arbetar via distributörer och återförsäljare. Genom att analysera slutanvändare, både inom B2C och B2B, kan kunden erhålla insikter i syfte att stärka varumärke och införsäljningskoncept gentemot återförsäljarled. Ett erbjudande som blir unikt och som redan genererat en första kund, i form av ett större globalt läkemedelsbolag.

"Genom att kombinera Nepas expertis inom varumärkesanalys och marknadsoptimering med Opticoms djupa branschkunskap och avancerade analysmetoder inom B2B, ger vi våra kunder unika varumärkesinsikter för att driva strategiska beslut över hela värdekedjan – från distributions- och återförsäljarled till slutanvändare. Intresset från kundsidan är stort, redan nu är vi igång med ett första uppdrag inom läkemedelsindustrin", säger Anders Dahl, CEO på Nepa.

"Vårt partnerskap med Nepa gör det möjligt för oss att erbjuda våra B2B-kunder en heltäckande lösning som också inkluderar B2C-målgrupper och en bredare analyspalett inom marknadsområdet. Tillsammans kan vi leverera insikter och verktyg som driver både omedelbar försäljning och långsiktig varumärkesbyggande, i en marknad där varumärkesfrågan behöver hamna mer i fokus”, säger Carl Michael Bergman CEO på Opticom.