Bifogade filer
Prenumeration
Kontakt
Investor Relations
ir@nepa.com

Med en offensiv tillväxtplan fortsätter marketing intelligence-bolaget Nepa att bygga organisationen. I augusti återvänder Andreas Nordfors i en nyinrättad roll som Managing Director för affärsområdet ”Marketing Effectiveness and Acceleration”, efter flera år i ledande positioner på byrå- och konsultsidan på BCG, Meta och GroupM. Uppdraget: att utöka och skala upp Nepas snabbt växande erbjudande inom datadriven optimering av marknadsföring och dataaktivering.
Andreas Nordfors har en gedigen bakgrund inom strategi, teknik och marknadsanalys. Närmast kommer han från BCG, där han drivit internationella konsultprojekt inom marknadsföring och data science. Tidigare har han även varit ansvarig för mätning och effektanalys på Meta i Norden samt byråchef på Choreograph (GroupM). Nu återvänder han för att leda ett område där Nepa satsar offensivt – och där tillväxtpotentialen är stor.
– Det ska bli otroligt kul att återvända till Nepa och bli en del av ett av marknadens mest erfarna och innovativa bolag inom varumärkesanalys och optimering av marknadsföring. Med en stark plattform, ny ledning och tydliga tillväxtambitioner känns det som helt rätt tid att återansluta. Jag har ägnat hela min karriär åt datadriven optimering av marknadsföring, och ser Nepa som perfekt positionerat för att leverera verkligt affärsresultat för kunderna med sin unika data och konsultkapacitet, säger Andreas Nordfors.
Marketing Mix Modelling (MMM) är idag en nyckelkomponent i bolagets erbjudande och kommer bli en central del i affärsområdet, kompletterat av flera nya produkter med fokus att driva tillväxt för kunderna. Nepa har redan starkt momentum inom området med nyligen lanserade ’Continuous MMM’, partnerskap med Meta och Google samt flera internationella kunder såsom Electrolux, Kelloggs, Sellpy and Unilever med en stark teknikplattform i bolaget som används av fler än 100 kunder. När efterfrågan på skalbara, datadrivna beslutsstöd ökar ser Nepa en tydlig möjlighet att ta större andelar, både i Norden och internationellt. För kunderna innebär det skarpare insikter, effektivare resursfördelning och starkare tillväxt.
– Vi är stolta att åter locka över Andreas, som redan under sin förra tid hos oss lade grunden till Nepas MMM-erbjudande och våra partnerskap med bland annat Meta och Google. Med sin unika erfarenhet av strategi, teknik och affär blir han en viktig ledare för vårt redan starka erbjudande. Med honom på plats växlar vi upp både kapacitet och spets, och tar nästa steg för att befästa vår position i det snabbast växande segmentet i vår bransch, säger Anders Dahl, CEO på Nepa.