Söndag 24 Augusti | 22:02:56 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-20 08:00 Bokslutskommuniké 2025
2025-10-24 08:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-15 - Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-06-24 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 1.23 SEK
2025-06-23 - Årsstämma
2025-05-09 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-21 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-19 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-10-25 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-16 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-03 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 1.23 SEK
2024-05-31 - Årsstämma
2024-05-07 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-03-15 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-17 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-09-18 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-08-18 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-12 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 0.56 SEK
2023-06-09 - Årsstämma
2023-05-16 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-03-17 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-18 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-19 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-20 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 1.23 SEK
2022-05-19 - Årsstämma
2022-05-19 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-03-18 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-19 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-20 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-21 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 0.00 SEK
2021-05-20 - Årsstämma
2021-05-20 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-03-19 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-22 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 0.00 SEK
2020-05-20 - Årsstämma
2020-05-20 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-03-20 - Bokslutskommuniké 2019
2019-11-21 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-21 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-31 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 0.00 SEK
2019-05-29 - Årsstämma
2019-05-21 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-03-22 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-23 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-24 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-06-01 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 0.00 SEK
2018-05-31 - Årsstämma
2018-05-24 - Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-03-28 - Bokslutskommuniké 2017
2017-11-30 - Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-31 - Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-06-01 - X-dag ordinarie utdelning NEPA 0.00 SEK
2017-05-31 - Årsstämma
2017-05-31 - Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-03-31 - Bokslutskommuniké 2016
2016-11-30 - Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-08-30 - Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-05-31 - Kvartalsrapport 2016-Q1

Kontakt

Investor Relations
ir@nepa.com

2025-08-22 10:10:00

Med en offensiv tillväxtplan fortsätter marketing intelligence-bolaget Nepa att bygga organisationen. I augusti återvänder Andreas Nordfors i en nyinrättad roll som Managing Director för affärsområdet ”Marketing Effectiveness and Acceleration”, efter flera år i ledande positioner på byrå- och konsultsidan på BCG, Meta och GroupM. Uppdraget: att utöka och skala upp Nepas snabbt växande erbjudande inom datadriven optimering av marknadsföring och dataaktivering.

Andreas Nordfors har en gedigen bakgrund inom strategi, teknik och marknadsanalys. Närmast kommer han från BCG, där han drivit internationella konsultprojekt inom marknadsföring och data science. Tidigare har han även varit ansvarig för mätning och effektanalys på Meta i Norden samt byråchef på Choreograph (GroupM). Nu återvänder han för att leda ett område där Nepa satsar offensivt – och där tillväxtpotentialen är stor.

– Det ska bli otroligt kul att återvända till Nepa och bli en del av ett av marknadens mest erfarna och innovativa bolag inom varumärkesanalys och optimering av marknadsföring. Med en stark plattform, ny ledning och tydliga tillväxtambitioner känns det som helt rätt tid att återansluta. Jag har ägnat hela min karriär åt datadriven optimering av marknadsföring, och ser Nepa som perfekt positionerat för att leverera verkligt affärsresultat för kunderna med sin unika data och konsultkapacitet, säger Andreas Nordfors.

Marketing Mix Modelling (MMM) är idag en nyckelkomponent i bolagets erbjudande och kommer bli en central del i affärsområdet, kompletterat av flera nya produkter med fokus att driva tillväxt för kunderna. Nepa har redan starkt momentum inom området med nyligen lanserade ’Continuous MMM’, partnerskap med Meta och Google samt flera internationella kunder såsom Electrolux, Kelloggs, Sellpy and Unilever med en stark teknikplattform i bolaget som används av fler än 100 kunder. När efterfrågan på skalbara, datadrivna beslutsstöd ökar ser Nepa en tydlig möjlighet att ta större andelar, både i Norden och internationellt. För kunderna innebär det skarpare insikter, effektivare resursfördelning och starkare tillväxt.

– Vi är stolta att åter locka över Andreas, som redan under sin förra tid hos oss lade grunden till Nepas MMM-erbjudande och våra partnerskap med bland annat Meta och Google. Med sin unika erfarenhet av strategi, teknik och affär blir han en viktig ledare för vårt redan starka erbjudande. Med honom på plats växlar vi upp både kapacitet och spets, och tar nästa steg för att befästa vår position i det snabbast växande segmentet i vår bransch, säger Anders Dahl, CEO på Nepa.