Bifogade filer
Prenumeration
Kontakt
Investor Relations
ir@nepa.com

Marketing intelligence-företaget Nepa fortsätter sin tillväxtresa och stärker nu sin kundportfölj med tre nya samarbeten: techplattformen Wolt, detaljhandelskedjan Clas Ohlson och skönhetsvarumärket Maria Nila. Gemensamt för uppdragen är att Nepa ska leverera strategiska insikter som driver affärsresultat – i tre olika branscher och på flera internationella marknader.
– Tre nya kundsamarbeten i helt olika branscher visar styrkan i vårt erbjudande – att vi kan leverera både bredd och djup, lokalt och globalt. Oavsett om det handlar om att stärka ett varumärke på en ny marknad eller förstå drivkrafter bakom ett butiksbesök, har vi modellen för att omvandla insikter till handling och resultat för affären, säger Anders Dahl, VD på Nepa.
Wolt skalar upp sitt globala insiktsarbete med Nepa
Wolt, en snabbväxande techplattform för hemleverans av mat, dagligvaror och detaljhandelsprodukter, har valt Nepa som strategisk partner för global brand tracking. Nepa kommer att leverera löpande insikter om hur Wolts varumärke, konkurrenter och kundgrupp utvecklas över tid – både på etablerade och växande marknader.
– Efter en noggrann upphandling föll valet på Nepa tack vare deras branschledande lösningar, flexibla arbetssätt och förmåga att snabbt leverera relevanta insikter globalt. Vi behöver en partner som kan följa vårt varumärke över många marknader och samtidigt förstå de lokala förutsättningarna. Nepas lösning ger oss just den överblick och anpassningsförmåga vi behöver för att fatta smartare beslut i realtid, säger Elizabeth Harjunpää, Consumer Insights Manager på Wolt.
– Vi är otroligt stolta över förtroendet från Wolt. Att få bidra med insikter i en så snabbväxande, konkurrensutsatt och datadriven bransch visar att vårt erbjudande gör skillnad, både operativt och strategiskt, säger Anders Dahl, VD på Nepa.
Clas Ohlson fördjupar insiktsarbetet kring kund och kategori
För att stärka sin varumärkesposition i hemkategorin och möta nya krav inom detaljhandeln har Clas Ohlson valt Nepa som samarbetspartner. Nepa kommer att hjälpa Clas Ohlson att kartlägga faktorer som påverkar butikbesök i syfte att stärka kommunikation och kunderbjudande. Nepa kommer även att skapa stöd för datadrivna beslut, när det kommer till framtida vägval för Clas Ohlssons varumärkesstrategi, sortimentsfrågor och vidareutveckling av kundupplevelse.
– För oss är det avgörande att förstå vad som verkligen driver kundbeteende, inte minst när förutsättningarna i detaljhandeln förändras snabbt. Med Nepas stöd kan vi stärka vår relevans, förbättra kundupplevelsen och agera på rätt insikter i rätt tid, säger Gustav Hernebrant, Head of Marketing & Media på Clas Ohlson.
Maria Nila satsar på tillväxt i USA med Nepa som insiktspartner
Maria Nila, det svenska skönhetsvarumärket känt för sina hållbara och veganska produkter, tar nästa steg i sin globala expansion med fokus på den amerikanska marknaden. För att skapa en solid grund för tillväxten har Maria Nila valt Nepa som sin insiktspartner och kommer inleda samarbetet med en djupdykning i den amerikanska skönhetskategorin.
– För oss är det avgörande att förstå hur vi kan möta nya konsumentbehov och förväntningar, särskilt på en så pass dynamisk marknad som den amerikanska. Vi ser fram emot samarbetet med Nepa för att få de insikter vi behöver för att fatta ännu bättre strategiska beslut och stötta vår globala expansion, säger Louise Johansson, Head of Marketing & Communication US på Maria Nila.