Torsdag 30 Januari | 20:37:44 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-11-13 N/A Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-14 N/A Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-15 N/A Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-04-24 N/A Årsstämma
2025-02-25 N/A Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-15 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-15 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-04-26 - X-dag ordinarie utdelning YIELD 0.00 SEK
2024-04-25 - Årsstämma
2024-02-21 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-14 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-15 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-16 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-04-26 - X-dag ordinarie utdelning YIELD 0.00 SEK
2023-04-25 - Årsstämma
2023-02-22 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-16 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-22 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-17 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-04-27 - X-dag ordinarie utdelning YIELD 0.00 SEK
2022-04-26 - Årsstämma
2022-02-23 - Bokslutskommuniké 2021
2022-02-18 - Extra Bolagsstämma 2022
2021-11-18 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-17 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-04-27 - X-dag ordinarie utdelning YIELD 0.00 SEK
2021-04-26 - Årsstämma
2021-04-08 - Bokslutskommuniké 2020

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorFinans
IndustriÖvriga finansiella tjänster
SaveLend Group är ett fintechbolag verksamt inom kreditmarknaden. Bolagets produkter och tjänster vänder sig till privata och institutionella investerare som söker direktinvesteringar i krediter. Investeringsplattformen gör det möjligt för olika typer av investerare att få exponering mot olika former av krediter såsom företags- och konsumentkrediter samt fakturaköp. Bolaget är verksamt i Europa. SaveLend Group grundades år 2014 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2025-01-29 14:00:00

SaveLend Group ABs dotterbolag Billecta AB (“Billecta”) ingår ett strategiskt partnerskap med Lime Technologies Sweden AB (“Lime”), en ledande leverantör av moderna verktyg för kundrelationer med särskilt fokus på fastighetsbranschen. Tillsammans skapar Billecta och Lime en smidigare vardag för fastighetsbolag – och en bättre upplevelse för deras kunder.

Genom partnerskapet får fastighetsbolag nu en sömlös integration mellan Billectas ekonomi- och hyresadministration och Limes kraftfulla kundhantering. Billectas expertis inom automatiserad fakturering integreras nu fullt ut i Lime CRMs fastighetsplattform, vilket gör det möjligt att automatisera faktureringsflöden och säkerställa att betalningar sker smidigt och korrekt. I Lime finns ett välutvecklat stöd för allt från uthyrning och förvaltning till ärendehantering och kundkommunikation. 

Mervärdet i att kombinera verktyg för kundfokus med fakturahantering är ökad effektivitet tack vare automatiserade processer, en mer strukturerad hantering av hyresgäster och kundrelationer, samt minskad risk för misstag. En undersökning från Visma Net (2024) visar att 66 % av de anställda på ekonomiavdelningar upplever hög eller mycket hög arbetsbelastning, medan 48 % arbetar övertid varje vecka. Genom att använda moderna affärssystem kan dessa processer hanteras automatiskt, vilket inte bara minskar arbetsbelastningen utan också minimerar risken för mänskliga fel. Enligt en undersökning från PwC (2022) kan automatisering av fakturahantering minska bearbetningstiden med upp till 70 %, och avsevärt förbättra kassaflödesprognoser.

“Billecta var den saknade pusselbiten. Nu kan vi äntligen erbjuda en komplett fastighetsplattform där all data samlas i ett system, vilket skapar en smidigare och mer effektiv process för våra kunder”, säger Malin Solér, affärsområdesansvarig fastighet på Lime. 

"Vi ser fram emot att förena vår expertis med Limes. Tillsammans kan vi leverera en komplett lösning där ekonomisk hantering och kundrelationer går hand i hand. Detta kommer verkligen göra skillnad för ett fastighetsbolag – och fler branscher därtill”, säger Rickard Hessner, medgrundare och CCO på Billecta. 

Mölndalsbostäder är ett exempel på fastighetsbolag som snart går live med helhetslösningen. För Mölndalsbostäder var framtidssäkerhet och användarvänlighet de viktigaste kriterierna. De behövde en lösning som är hållbar och går att bygga vidare på över tid.

“Vi har valt Lime som en långsiktig partner för att ta nästa steg i vår digitaliseringsresa och stärka vår kundupplevelse”, säger Sofia Waldner, Digital transformationsledare på Mölndalsbostäder. 

Om Lime
Genom användarvänliga och kraftfulla system hjälper Lime företag att skapa långsiktiga kundrelationer och effektivisera sin verksamhet. Lime grundades 1990 och har idag 12 kontor runtom i Europa. Med Lime CRM har de specialiserat sig på fastighetsbranschen med en komplett helhetslösning och ett dedikerat expertteam. 

Om Billecta
Billecta erbjuder marknadens mest avancerade lösning för automatiserad fakturering och betalningshantering. Med fokus på enkelhet och effektivitet hjälper Billecta företag att ta betalt snabbare och mer korrekt.